Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Jeszcze nie tak dawno temu napęd 4x4 był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów typowo terenowych czy ciężarówek specjalnego przeznaczenia. Dzisiaj napęd 4x4 robi ogromną karierę. Na przykładzie tej marki Jeep autor artykułu pokazuje różne odmiany systemu napędu na obie osie (stałego lub dołączanego). Omówiono działanie systemów Command Trac, Quadra Trac i Quadra Trac II oraz Quadra Drive i Qudra Drive II.

27 kwietnia tego roku wpłynął do sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy „Prawo o miarach”. Nowa ustawa ma wprowadzić do obrotu prawnego rozwiązanie, które umożliwi stosowanie do ewidencji sprzedaży kas rejestrujących (tzw. kasy online) przesyłających dane do centralnego systemu teleinformatycznego. Założono, że już od 1 stycznia 2019 r. pewne branże będą musiały dostosować się do nowych wymagań. Czy tak się stanie? Na co muszą być przygotowani właściciele SKP? Więcej informacji na ten temat w artykule.

Wielu przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w formie jednoosobowej działalności gospodarczej nie zastanawia się, albo nawet do końca nie wie, co może stać się z firmą po ich śmierci. Bardzo często nie przewidują takiej ewentualności, ani nie myślą jak się na taką okoliczność zabezpieczyć. Do tej pory, w przypadku odejścia przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, firma kończyła działalność. Problem okazał się być na tyle istotny, że ustawodawca postanowił zainterweniować. W listopadzie weszła w życie ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. W artykule omówiono zapisy tej ustawy i jej znaczenie dla właścicieli SKP.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy zmienił się sposób zgłaszania niezgodności danych w CEP?

Nowym sposobem na kierowców, którzy wycinają filtr DPF, ma być niedopuszczenie auta do ruchu po badaniu technicznym w SKP. Jest to jeden ze sposobów na zapewnienie czystego powietrza, z czym są kłopoty w dużych miastach. Ze względu na zanieczyszczenia i złą jakość powietrza rząd rozpoczął ostatnio kampanię „Czyste Powietrze – zdrowy wybór!”. W kontekście tych szeroko podejmowanych działań na rzecz ochrony środowiska, akceptowanych społecznie, zaskakująco zabrzmiała wypowiedź mistrzyni driftu, udzielona do mikrofonu podczas, skądinąd bardzo udanej, imprezy Warsaw Motor Show w Nadarzynie (krótką relację zamieszczamy na str. 9). Drifterka przyznała bowiem, że rocznie wciera w asfalt 500 opon, wykorzystując do tego auta o mocy kilkuset koni, a więc nie spełniających obecnych norm czystości spalin. Powstaje pytanie, czy uprawianie tego sportu powinno mieć nadal aprobatę? Czy samochodów biorących udział w innych sportach motorowych nie należałoby sprawdzać pod kątem czystości spalin? Może nadchodzi czas na ściganie się w autach elektrycznych? Zabraknie wówczas co prawda ryku silników, ale emocji z pewnością nie.

Zapraszam do numeru i życzę pogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu sukcesów w nadchodzą­cym roku.

Krzysztof Trzeciak

Podkategorie





Aktualności













SiteLock