Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Co do zasady w polskim porządku prawnym od każdej decyzji administracyjnej istnieje prawo do odwołania. W przypadku stacji kontroli pojazdów zarówno diagnosta, jak i przedsiębiorca mają prawo odwołać się od niekorzystnej dla siebie decyzji do samorządowego kolegium odwoławczego. W przypadku diagnostów sam fakt złożenia odwołania powoduje, że decyzja o cofnięciu uprawnień zawodowych nie wchodzi w życie. W przypadku zakazu wykonywania działalności gospodarczej decyzja ma ustawowy rygor natychmiastowej wykonalności. W projekcie ustawy „Prawo o ruchu drogowym” ta sytuacja ma ulec pogorszeniu i zrównuje się w sposób negatywny położenie prawne zarówno diagnosty, jak i przedsiębiorcy prowadzącego stację. W artykule omówiono zapisy projektu ustawy odnoszące się do tego problemu.

Polski Związek Motorowy od wielu lat zabiega o prawne uregulowanie kwestii badań technicznych oraz poruszania się po drogach publicznych samochodów przeznaczonych do udziału w zawodach sportowych. Okazuje się, że starania te dały efekt, bowiem 14 sierpnia prezydent podpisał projekt ustawy regulujący tę kwestię. Zmiany w przepisach będą dotyczyły również SKP, ponieważ w ustawie jest zapis o nowym rodzaju badania technicznego. Jest to równie dobra informacja dla PZM, jak i samych diagnostów SKP, którzy wreszcie będą wiedzieli, w jaki sposób postępować podczas badania technicznego. W artykule podano i omówiono wszystkie te zmiany.

Kolej kojarzy się z potężnymi lokomotywami ciągnącymi długie składy. Możliwość jednorazowego przewiezienia olbrzymiej ilości ładunku czy licznych pasażerów przy względnie małym wydatku energii – to największy atut kolei. Lecz czasem potrzebne są pojazdy o wiele lżejsze, a wtedy samochód okazuje się nierzadko najwygodniejszym rozwiązaniem. W artykule przedstawiono różne wersje samochodów przystosowanych do jazdy po szynach oraz przykłady ich zastosowania.

 Diagnostyka i naprawa współczesnych pojazdów samochodowych wymagają od naprawiającego nie tylko wiedzy, ale również pewnego algorytmu działań w poszukiwaniu miejsca usterki. Każdy naprawiający pojazdy samochodo­we wie, że stworzenie jednego idealnego algorytmu postępowania przy zaistniałych usterkach byłoby bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Wynika to z bardzo dużej liczby możliwych przyczyn wystąpienia danej usterki. Dlatego w artykule autor naszkicował zarys postępowania oparty na podstawowych krokach diagnostycznych, wymaganych do wykonania w miarę szybkiej diagnostyki samochodu, który nie daje się uruchomić.

Niemal każdy właściciel pragnie, aby jego pojazd miał jakieś indywidualne cechy. Jednemu wystarczy naklejka, antenka lub znaczek na pokrywie bagażnika. Inny zechce przemalować nadwozie swojego samochodu lub pójdzie jeszcze o krok dalej i pokusi się o modyfikacje silnika, układu przeniesienia napędu i podwozia. Różnorodność nie jest zła, pod warunkiem, że nie zagraża bezpieczeństwu.





Aktualności













SiteLock