Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Od kilku miesięcy głośno mówi się o ochronie danych osobowych, o nowym rozporządzeniu ogólnym nazywanym w skrócie RODO. Nowa regulacja przewiduje zmianę podejścia do tematu ochrony danych osobowych. Wielu przedsiębiorców i diagnostów zadaje pytanie, czy RODO dotyczy także stacji kontroli pojazdów? Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Nowe regulacje dotyczą wszystkich przedsiębiorców, którzy przetwarzają dane osobowe. W artykule omówiono obowiązki, które należy spełnić, zasady przechowywania danych oraz konsekwencje dla SKP.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wielopłytkowy łańcuch jest często wykorzystywany do przenoszenia napędu z wału korbowego silnika spalinowego na wałki rozrządu umieszczone w głowicy. Jak wszystkie silnikowe części współpracujące mechanicznie, także łańcuchy rozrządu ulegają zużyciu proporcjonalnemu do przebiegu pojazdu. Na szybkość zużycia łańcucha rozrządu mają ogromny wpływ warunki eksploatacji i styl jazdy preferowany przez użytkownika. Jednak w większości silników brak jest wskaźnika, który pozwoliłby określić graniczne zużycie łańcucha. Czasami producenci pojazdów określają maksymalny przebieg, przy którym łańcuch rozrządu powinien być wymieniony. W artykule omówiono pomyłki, jakie można popełnić podczas oceny stanu łańcucha.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Pojęcie „rozszerzonej rzeczywistości” pojawia się coraz częściej w kontekście zastosowań motoryzacyjnych. Można je spotkać w materiałach dotyczących zarówno projektowania, produkcji i kontroli jakości pojazdów, jak i ich obsługi i naprawy, a więc już wkrótce zetkną się z nim z pewnością także pracownicy warsztatów. Autor artykułu wyjaśnia znaczenie pojęcia „rozszerzona rzeczywistość” (ang. Augmented Reality – AR) i prezentuje możliwości wykorzystania tego rozwiązania.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Opisując perturbacje z naprawą mikroprocesorowych sterowników, trzeba zacząć od kwestii dotyczącej celowości takiej naprawy, uwzględniającej racje ekonomiczne. Aby jednak te racje miały sens, decyzja o celowości wysłania takiego sterownika do odpowiedniego warsztatu, zajmującego się profesjonalnie naprawą jednostek ECU itp., musi być pozbawiona błędu. Chodzi tutaj o wyłączenie w maksymalnym stopniu z podjętej decyzji czynnika błędu w diagnozie. W przeciwnym wypadku naprawa okaże się mało ekonomiczna, a wręcz bardzo kosztowna. Autor opisuje sposoby, jak unikać tego typu błędów przystępując do oceny usterki w samochodzie.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W czasie pandemii COVID-19 pracodawcy do tej pory nie otrzymali żadnych narzędzi prawnych w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa. Nie wszyscy mogą wykonywać pracę tylko zdalnie. Od kilku miesięcy w sejmie pojawiają się nowe projekty uregulowań ustawowych w tym zakresie. W artykule omówiono najnowszy projekt, który ma duże szanse stać się powszechnie obowiązującym prawem. Jego celem jest wprowadzenie planowanych rozwiązań umożliwiających pracownikom nieodpłatne wykonywanie testów diagnostycznych, jak również pozwalających pracodawcom żądać od pracowników podawania informacji o posiadaniu negatywnego wyniku testu diagnostycznego w kierunku SARS CoV 2. Więcej informacji na ten temat w artykule.