Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Wzory pieczątek stacji kontroli pojazdów oraz uprawnionych diagnostów są obecnie określone szczegółowo w przepisach prawa. Niestety, odpowiednie wzory określono wiele lat temu i obecnie nie przystają one do uregulowań prawnych ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, które określają już nowy podział stacji. Problem polega na tym, że po nowelizacji przepisów ustawy ustawodawca „zapomniał” odpowiednio znowelizować rozporządzenie. Czy zatem ze wzoru pieczątki z aktu rangi podstawowego automatycznie zniknęły oznaczenia literowe? Jak powinna prawidłowo wyglądać pieczątka SKP i diagnosty? O tym można przeczytać w artykule.

 Od połowy czerwca rozmowy wielu Polaków zdo­minowały mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. Nasza drużyna narodowa już odpadła, ale – w odróżnie­niu od piłkarzy – w przypadku projektu zmiany ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, wdrażającym dyrektywę 2014/45/UE, piłka cały czas jest w grze. Projekt ten nie ma jeszcze ostatecznego kształtu i jego zapisy cały czas ewoluują. 25 maja ukazała się najnowsza wersja projektu, która zawiera kilka zmian istotnych dla środowiska badań technicznych pojazdów w Polsce. W artykule omówiono zmiany dotyczące m.in. opłaty jakościowej, badań technicznych wykonywanych po terminie, opłat za wydanie poświadczenia zgodności wyposażenia i warunków lokalowych.

Czasem nie wystarczy uzupełnić układ klimatyzacji czynnikiem chłodniczym. W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie od dokładnego oczyszczenia instalacji, aby zapewnić prawidłowe działanie klimatyzacji. Producenci pojazdów nie przekazują jednoznacznych zaleceń dotyczących metody płukania. Ta sytuacja prowadzi do niejasności i pytań stawianych przez mechaników. Autor stara się na nie odpowiedzieć w artykule.

27 grudnia 2024 r. w Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Nowe rozporządzenie, które wprowadziło zmiany w klasyfikacji, ma na celu dostosowanie jej do aktualnych realiów gospodarczych oraz zgodności z międzynarodowymi standardami. System klasyfikacji obowiązujący obecnie jest bardziej przejrzysty i umożliwia efektywne monitorowanie zmian w strukturze gospodarki. W artykule omówiono wprowadzone zmiany.

Jest to pierwszy artykuł z serii poświęconej tematowi elektrycznych układów napędowych stosowanych w popularnych modelach elektryków. Autor będzie wyjaśniać tajniki budowy i działania zespołów występujących w autach elektrycznych, uwzględniając zmiany konstrukcyjne, jakie producenci wprowadzali przy okazji modernizacji swoich modeli. W artykułach nie zabraknie wskazówek dotyczących poprawnej obsługi i diagnozowania podzespołów wysokonapięciowych. W pierwszej części zaprezentowano model Nissan Leaf ZEO.





Aktualności













SiteLock