Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Pojazdy pożarnicze przed wprowadzeniem ich do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej podlegają badaniom i ocenie na podstawie obowiązujących przepisów. Badania te i ocena to nie tylko – choć bardzo ważne – badania w stacji kontroli pojazdów. W ramach dopuszczenia do użytkowania pojazdów pożarniczych w jednostkach ochrony przeciwpożarowej jest wykonywanych wiele specjalistycznych sprawdzeń i badań dla określonych typów pojazdów i przeznaczenia. Zapoczątkowany w tym numerze cykl artykułów ma na celu omówienie i przybliżenie tej tematyki, niezwykle istotnej z punktu widzenia zapewniania bezpieczeństwa zarówno ratowników, jak i ratowanych.

System wprowadzania używanych pojazdów pożarniczych do jednostek ochrony przeciwpożarowej jest kluczowym elementem wspierającym efektywność działania tych jednostek, zwłaszcza w Ochotniczych Strażach Pożarnych. Możliwość pozyskiwania używanych pojazdów daje szanse na podniesienie zdolności operacyjnych w regionach o ograniczonych zasobach finansowych. W artykule przedstawiono wymagania techniczno-użytkowe, które umożliwiają bezpieczne wprowadzenie tych pojazdów do użytku w jednostkach ochrony przeciwpożarowej.

Coraz bardziej restrykcyjne prawo powoduje, że pojazdy na naszych drogach mają być coraz mniej emisyjne. Jednak nie wszyscy przestrzegają panujących norm, świadomie lub nie. Czy pojazd narusza normy, użytkownik dowiaduje się często podczas badania technicznego. Co zrobić, gdy w trakcie badania samochód emituje zbyt dużo związków toksycznych w spalinach? Jak można pomóc użytkownikowi, jeśli dojdzie do takiej sytuacji? Odpowiedzi na te pytania zamieszczono w artykule.

Nadchodzi w życiu diagnosty taki dzień, w którym trzeba zmierzyć się z pojazdem niecodziennym, nietuzinkowym, o specyficznej konstrukcji i przeznaczeniu – pojazdem specjalnym. W sytuacji, gdy taki pojazd przyjedzie na badanie techniczne często trudno jest znaleźć wymagania, jakie musi on spełnić. Podstawową rze­czą do ustalenia jest sama definicja pojazdu specjalnego. Na co zwrócić uwagę podczas podania pojazdu specjalnego? Jakie warunki techniczne musi spełniać taki pojazd? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

Zdecydowana większość pojazdów zarejestrowanych w Polsce i zasilanych alternatywnym paliwem gazowym to pojazdy z LPG. Dużo mniej jest pojazdów z CNG. Natomiast niszą w tym segmencie są pojazdy zasilane LNG, czyli gazem ziemnym w fazie ciekłej. Trudno jest więc zdobyć jakąkolwiek dokumentację w celu przedstawienia elementów i zasady działania tej instalacji. Źródłem wiedzy mogą być próby wprowadzenia do eksploatacji autobusów miej­skich zasilanych tym paliwem. W dobie mody na ekologiczne pojazdy warto przedstawić tę alternatywę zasilania. Tym bardziej, że takie pojazdy prędzej czy później pojawią się na badanie w SKP.





Aktualności













SiteLock