Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Wzory pieczątek stacji kontroli pojazdów oraz uprawnionych diagnostów są obecnie określone szczegółowo w przepisach prawa. Niestety, odpowiednie wzory określono wiele lat temu i obecnie nie przystają one do uregulowań prawnych ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, które określają już nowy podział stacji. Problem polega na tym, że po nowelizacji przepisów ustawy ustawodawca „zapomniał” odpowiednio znowelizować rozporządzenie. Czy zatem ze wzoru pieczątki z aktu rangi podstawowego automatycznie zniknęły oznaczenia literowe? Jak powinna prawidłowo wyglądać pieczątka SKP i diagnosty? O tym można przeczytać w artykule.

 Od połowy czerwca rozmowy wielu Polaków zdo­minowały mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. Nasza drużyna narodowa już odpadła, ale – w odróżnie­niu od piłkarzy – w przypadku projektu zmiany ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, wdrażającym dyrektywę 2014/45/UE, piłka cały czas jest w grze. Projekt ten nie ma jeszcze ostatecznego kształtu i jego zapisy cały czas ewoluują. 25 maja ukazała się najnowsza wersja projektu, która zawiera kilka zmian istotnych dla środowiska badań technicznych pojazdów w Polsce. W artykule omówiono zmiany dotyczące m.in. opłaty jakościowej, badań technicznych wykonywanych po terminie, opłat za wydanie poświadczenia zgodności wyposażenia i warunków lokalowych.

Jest to pierwszy artykuł z serii poświęconej tematowi elektrycznych układów napędowych stosowanych w popularnych modelach elektryków. Autor będzie wyjaśniać tajniki budowy i działania zespołów występujących w autach elektrycznych, uwzględniając zmiany konstrukcyjne, jakie producenci wprowadzali przy okazji modernizacji swoich modeli. W artykułach nie zabraknie wskazówek dotyczących poprawnej obsługi i diagnozowania podzespołów wysokonapięciowych. W pierwszej części zaprezentowano model Nissan Leaf ZEO.

Czasem nie wystarczy uzupełnić układ klimatyzacji czynnikiem chłodniczym. W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie od dokładnego oczyszczenia instalacji, aby zapewnić prawidłowe działanie klimatyzacji. Producenci pojazdów nie przekazują jednoznacznych zaleceń dotyczących metody płukania. Ta sytuacja prowadzi do niejasności i pytań stawianych przez mechaników. Autor stara się na nie odpowiedzieć w artykule.

Do prowadzenia stacji kontroli pojazdów konieczne jest zatrudnienie diagnostów z uprawnieniami. Obecne realia rynku pracy są takie, że diagnosta jest bardzo „cennym pracownikiem”, albowiem mały jest dopływ do tego zawodu nowej, odpowiednio wykształconej kadry. Ponadto diagnosta ma zwykle grono swoich wiernych klientów, co daje odpowiednią frekwencję na stacji . W artykule opisano od strony prawnej proceder tzw. podkradania lub – inaczej mówiąc – podkupywania pracowników oraz wskazano pewne środki zaradcze, które mogą stosować pracodawcy.





Aktualności













SiteLock