Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Wzorem artykułu z nr. 3/2023 „Serwisu Motoryzacyjnego”, w którym autor poruszył zagadnienia związane z praktycznym sprawdzeniem motocykli i motorowerów, tym razem tematem jest kontrola ciągników rolniczych. W artykule przedstawiono zasadnicze różnice w wyposażeniu między ciągnikami rolniczymi a samochodami osobowymi, czy ciężarówkami, wynikającymi z faktu, że ciągnik rolniczy nie jest pojazdem samochodowym. Zamieszczono również listę kontrolną sprawdzania stanu technicznego ciągnika rolniczego, którą można powielić i wykorzystywać na co dzień w SKP.

Każdy pojazd podlegający rejestracji musi mieć cechy identyfikacyjne umożliwiające jego jednoznaczne zidentyfikowanie. Sprawdzenie tych cech to jedna z pierwszych i podstawowych czynności podczas przeprowadzania badania technicznego. O rodzajach cech identyfikacyjnych, ich różnicach oraz sposobie odczytywania numeru VIN można przeczytać w artykule.

Od 1 stycznia 2022 r. organem umocowanym ustawowo do udzielania indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych pojazdów jest Transportowy Dozór Techniczny. W związku z licznymi pytaniami kierowanymi do biura Izby, dotyczącymi prawidłowości wypełniania zaświadczenia z przeprowadzonego badania technicznego, na spotkaniu roboczym z TDT zostały omówione najistotniejsze kwestie, które powinny być brane przez diagnostów pod uwagę przy wypełnianiu tego zaświadczenia. Przedstawiamy je w artykule.

W numerze zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jak postąpić, gdy w dowodzie rejestracyjnym w numerze VIN znajduje się oczywista omyłka (zamienione znaki), czy można zastosować usterkę 0.2 d)?

Zorganizowany  26 kwietnia protest stacji kontroli pojazdów to dopiero początek działań i będą organizowane kolejne protesty o większym zasięgu i liczebności. Ta forma pokazania jedności środowiska i walka o swoje cele ma głęboki sens. Kwestie opłat reguluje nadal akt prawny z 2004 r., w którym sztywno określono wysokość opłat za badanie techniczne. Obecnie ten akt prawny nie przystaje do aktualnych realiów ekonomicznych a nowego nie widać. Autor przypomina historię prac legislacyjnych nad zmianami ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz zastanawia się, co powoduje, że ustawa utknęła na dobre w Sejmie.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock