Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W artykule poruszono temat przeróbek samochodu, czyli tzw. tuningu, które ze względu na bezpieczeństwo jazdy mogą być akceptowane lub nie. Z punktu widzenia polskich przepisów nie ma obecnie mowy o jakimkolwiek chociażby projekcie w tym zakresie. Dlatego w artykule przeanalizowano, jak to wygląda pod względem formalnym i praktycznym w Niemczech. Przedstawione kwalifikacje przeróbek mogą okazać się przydatne przy ocenie podobnych podczas badania w polskich SKP.

Pojazdy zabytkowe nie podlegają okresowym badaniom technicznym, dlatego brak kontroli powoduje często, że ich stan techniczny wraz upływem czasu pogarsza się. Właściciele tych zabytków nie są zmuszeni do wykonywania niezbędnych napraw czy bieżącej obsługi eksploatacyjnej, które w pojeździe zabytkowym potrafią być bardzo kosztowne. Czy ta zasada powinna dotyczyć również zabytkowych autobusów, zwłaszcza jeśli są używane do zarobkowego przewozu osób? Jak często i w jakim zakresie sprawdzać takie autobusy w SKP? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

11 sierpnia 2023 r. została opublikowana ustawa o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza chyba najważniejszą w ostatnich latach zmianę w podatku od towarów i usług, czyli obowiązek wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych i stosowania KSeF. Z dniem 1 lipca 2024 r. znikną także z obiegu noty korygujące. Nabywca nie będzie mógł ich wystawić dla wystawcy faktury w celu skorygowania błędnych danych zawartych na fakturze. Faktura korygująca będzie jedynym dokumentem w obiegu, w którym podatnicy będą mogli korygować błędy znajdujące się na pierwotnych fakturach. Czym jest faktura ustrukturyzowana i jakie konsekwencje dla przedsiębiorców będzie niosła ustawa? Odpowiedź znajduje się w artykule.

Coraz częściej na badaniu technicznym pojawia się ciągnik rolniczy, który ma taką homologację, ale z wyglądu nie przypomina ciągnika rolniczego tylko czterokołowiec lub ciągnik samochodowy. Pojazdy te często mają homologację lub dopuszczenie jednostkowe i przechodzą pozytywnie proces rejestracji. Podmiotem właściwym w zakresie homologacji jest Transportowy Dozór Techniczny, ale to diagnosta pozostaje z problemem sprawdzenia takiego pojazdy, gdy jego właściciel pojawi się w stacji kontroli pojazdów. Autor wyjaśnia w artykule, jak powinno przebiegać badanie pojazdu ciężarowego z homologacją ciągnika rolniczego?

W piątek 29 września blisko 300 przedstawicieli i sympatyków branży SKP spotkało się w Warszawie na ogólnopolskim proteście środowiska badań technicznych pojazdów. Manifestacja przypadła w 19. rocznicę ogłoszenia rozporządzenia w sprawie wysokości opłat za badania techniczne i rozpoczęła się pod Pałacem KPKiN od wystąpienia prezes zarządu PISKP – Marcina Barankiewicza. W numerze zamieszczono relację z manifestacji oraz podano gdzie i czym się zakończyła.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock