Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

 

22 lutego 2016 r. weszła w życie nowelizacja „Kodeksu pracy”, której treść w sposób istotny zmieniła dotychczasowe zasady zatrudniania pracowników, zwłaszcza w zakresie rodzajów umów o pracę, warunków zawierania umów o pracę na czas określony oraz okresu ich wypowiedzenia. W artykule przedstawiono najważniejsze nowe uregulowania w tym zakresie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nowe obowiązki pracodawców.

 

 

To jest poważny cios dla europejskiej branży wystawienniczej. Z końcem lutego zostały odwołane kwietniowe targi samochodowe AMI oraz wyposażenia warsztatowego AMITEC w Lipsku. Stało się tak, bowiem w ostatniej chwili wiele koncernów, w krótkich odstępach czasu, wycofało swój udział w targach. Czym tłumaczono swoje decyzje? Zmianą strategii marketingowej, która stawia wyraźnie na styl życia użytkowników samochodów. Stąd obecność licznych stoisk producentów aut na takich imprezach targowych, jak wystawy elektroniki CES w Las Vegas oraz IFA w Berlinie, czy targi rowerowe Eurobike w Friedrichshafen i telekomunikacyjne Mobile World w Barcelonie. Ponadto potencjalni nabywcy nowych aut w coraz większym stopniu korzystają z Internetu, jako nowej możliwości pozyskiwania informacji o nowościach rynkowych, co drastycznie odczuwają również salony samochodowe. W tej perspektywie trudne zadanie czeka poznańskie targi motoryzacyjne Motor Show i TTM. Z jednej strony odwołanie imprezy w Lipsku może przyciągnąć więcej wystawców i odwiedzających, z drugiej strony organizatorzy muszą postarać się o takie atrakcje i na tyle ciekawe eksponaty, aby uczestnicy chcieli powrócić do Poznania za dwa lata. Czy tegoroczne targi spełnią te oczekiwania? Najlepiej przekonać się o tym samemu. Zapraszam na targi oraz do odwiedzenia stoiska naszej redakcji i PISKP, gdzie będzie można uzyskać porady z zakresu badań technicznych oraz informacje o możliwości zostania diagnostą SKP.

 

 

Przez cały ubiegły rok trwały prace nad dostosowaniem przepisów krajowych do obowiązujących w Unii Europejskiej. Planowana data ukazania się zmiany do rozporządzenia to 30 marca 2016 r. Nowe rozporządzenie ma zacząć obowiązywać od drugiej połowy 2016 r. Autor przedstawił w artykule istotne zmiany z punktu widzenia badań technicznych pojazdów oraz propozycje nowych paragrafów.

 

 

Wprowadzenie tarcz zespolonych, w których pierścień jest żeliwny, ze stali wysokowęglowej lub kompozytowego materiału ceramicznego, natomiast wystający kołnierz, tzw. flansza, jest zrobiona z innego materiału, umożliwia wy­korzystanie specyficznych zalet zastosowanych w nich materiałów. W artykule przedstawiono różne wersje tarcz oraz zalety i wady nowej konstrukcji. Jednak wraz z ich wprowadzeniem pojawi­ły się ze strony producentów ograniczenia związane z postępowaniem z tarczami. W materiale podano wymagania dla warsztatów dotyczące zespolonych tarcz mon­towanych w samochodach Mercedes-Benz. Autor odpowiada również na pytanie, czy w samochodzie wolno zamieniać fabrycznie zamontowane tarcz zespolone na konwencjonalne tarcze z żeliwa.

 

 

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 15.08.2015, zniosła obowiązek sprawdzania tablic rejestracyjnych w przypadku wykonywania badania technicznego pojazdu przed jego pierwszą rejestracją na terytorium RP. Czy faktycznie brak tablic nie wpływa na wynik badania i jeśli diagnosta nie stwierdzi żadnych usterek innych niż drobne, to będzie on pozytywny? Odpowiedź w artykule. Autor omówił również przebieg identyfikacji pojazdu w trakcie badania w SKP.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock