Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Kontynuując z poprzedniego numeru „Serwisu Motoryzacyjnego” temat błędów popełnianych przy obsłudze klimatyzacji, autor odpowiada na pytania przesyłane przez warsztaty i często zadawane podczas szkoleń z serwisowania klimatyzacji. W artykule będzie można dowiedzieć się np.: czy za każdym razem należy opróżniać węże serwisowe z czynnika? Czy są ograniczenia w stosowaniu kontrastu do badania szczelności? Która metoda kontroli przecieków jest lepsza: niskociśnieniowa czy wysokociśnieniowa? Jakie są zasady serwisowania klimatyzacji w pojazdach hybrydowych?

Modyfikacje silnika przywodzące na myśl wyczynowy sport nie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Niektóre ingerencje, np. w wydech, mogą wręcz pogorszyć parametry. Jacek Chojnacki, z firmy Chojnacki Motor System z Nadarzyna pod Warszawą, ma wiele interesujących spostrzeżeń o tuningu, z którymi dzieli się na łamach miesięcznika.

Dokumentacja fotograficzna stanowi dzisiaj obo­wiązkowy załącznik do badania dodatkowego pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyj­nych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.  Producenci oprogramowania dla SKP umożliwiają zapis zdjęć do bazy danych stanowiącej rejestr wykonywanych badań. W powijakach jest jednak sam sposób akwi­zycji już wykonanych zdjęć do komputera obsługującego rejestr badań. Autor podpowiada, jak w prosty sposób można przesyłać zdjęcia zrobione smartfonem do komputera.

W artykule przybliżono pro­blem, z jakim często spotykają się zarówno diagnosta, jak i organ rejestrujący, z dopuszczalną masą całkowitą i ładownością czterokołowców. Autor przedstawił podstawowe zapisy prawne zarówno w przepisach krajowych, jak i w europejskich, opatrując je stosownym komentarzem. Często przy odmowie rejestracji czterokołowca, czy negatywnym wyniku badania tech­nicznego w SKP, sprawa znajduje swój finał w sądzie. Tam jednak z orzeczeń często wynika, że np. maksy­malna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta z dyrektywy nie może być traktowa­na na równi z dopuszczalną ładownością z rozporzą­dzenia dotyczącego warunków technicznych. Najlepszą okazją dostosowania przepisów krajowych do przepisów eu­ropejskich będzie najbliższa zmiana rozporządzenia w sprawie warunków technicz­nych pojazdów.

Każdy przedsiębiorca planujący wybudowanie stacji kontroli pojazdów stoi przed dylematem wyboru lokalizacji inwestycji. Polski ustawodawca stoi na stanowisku, że nie w każdym miejscu możliwe jest wybudowanie obiektu o danej funkcji. W artykule przeanalizowano temat potencjalnej uciążliwości działania stacji kontroli pojazdów i jej oddziaływania na środowisko. Autor przytacza orzecznictwa sądów dotyczące oddziaływania skp na środowisko.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock