Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Gorący drut lub warstwa w przepływomierzu powietrza mogą w trakcie eksploatacji samochodu ulec zanieczyszczeniu, a nawet mechanicznemu uszkodzeniu. Czynnikami zanieczyszczającymi są olej lub nagar, które przedostają się do układu dolotowego z układu recyrkulacji spalin, skrzyni korbowej silnika lub w następstwie tzw. przepływu zwrotnego powietrza od silnika do filtra powietrza. Uszkodzenia mechaniczne są powodowane przez poruszające się cząstki stałe. Przedostają się one przez wkład filtra powietrza o niskiej skuteczności lub przez nieszczelności. Sygnał wyjściowy z zanieczyszczonego lub uszkodzonego mechanicznie przepływomierza jest nieprawidłowy. Można wówczas spróbować oczyścić przepływomierz, ale czy zawsze przywróci to jego pełną sprawność? Odpowiedź na to pytanie dostępna w artykule.

Podczas oceny pracy alternatora oraz weryfikacji samego akumulatora warsztat powinien pamiętać o fundamentach pracy nowoczesnego układu ładowania. Często wykorzystuje on magistralę LIN do komunikacji ze sterownikiem silnika, modułem zarządzania akumulatorem, czy zestawem wskaźników. Od czego powinno się rozpocząć diagnostykę układu ładowania w nowszych samochodach? W jaki sposób interpretować parametry wyświetlane na ekranie testera? Wyjaśnienia można znaleźć w artykule.

Jednym z fundamentów strategii poszukiwania usterek w instalacji elektrycznej samochodu powinno być na początku sprawdzenie wymaganego poziomu zasilania. Wartość tego napięcia jest kluczowym czynnikiem prawidłowego działania poszczególnych układów oraz podzespołów badanego pojazdu. Spadki napięcia są zwykle przyczyną wielu problemów i wpływają bezpośrednio np. na zdolność rozruchową silnika. Autor opisuje, w jaki sposób powinna przebiegać poprawna analiza zasilania i kontrola poszczególnych podzespołów instalacji.

Do diagnozowania usterek konieczne jest posiadanie specjalistycznego przyrządu, który będzie w stanie nawiązać komunikację z odpowiednim sterownikiem pojazdu poprzez jego złącze diagnostyczne. Dzięki temu można kontrolować i obsługiwać skomplikowane układy w samochodzie, od jednostki napędowej, automatycznych skrzynek biegów, po systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz skomplikowane układy zawieszenia pojazdu. W artykule omówiono różne rodzaje kodów usterek występujące w systemach OBDI I/EOBD. W następnym numerze zostaną przedstawione usterki sporadyczne: skąd się biorą oraz jak inter­pretować odczytane błędy i parametry, tak aby pomogły zdiagnozować właściwą przyczynę awarii.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, tj. po 31.01.2020 r, będzie można dopuszczać do ruchu pojazd sprowadzony na teren Rzeczypospolitej Polskiej z kierownicą po prawej stronie?

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock