Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Bijące o 23:00 czasu lokalnego dzwony zegara wieżowego Big Bena zwiastowały ostatniego dnia zeszłego roku nową erę. Brexit stał się faktem, a to oznacza, że wiele spraw zmieni się dla nas. Od podróżowania, po­przez korzystanie z różnych usług, wymiany edukacyjnej, po podejmo­wanie pracy. Zmiany będą dotkli­we, np. wracają kontrole na granicy, w tym celne, a karta EKUZ nie będzie już honorowana w Wielkiej Brytanii. Dzięki zawarciu w ostatniej chwili po­rozumienia o wzajemnych relacjach Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej nie grozi wprowadzenie ceł na pro­dukty, w tym samochody i części za­mienne, i branża motoryzacyjna nie poniesie dotkliwych strat. Brexit nie zakłóci również łańcucha dostaw w branży i nie uderzy w przemysł w krytycznym momencie pandemii. Czy wprowadza jednak zmiany w na­szych badaniach technicznych? Oka­zuje się, że tak. Od teraz nie można dopuszczać do ruchu samochodów importowanych z Wysp z kierow­nicą po prawej stronie, jeżeli data ich pierwszej rejestracji wypadła po 1 stycznia 2021 r. (więcej informacji na ten temat – obok). Rzecznik Mini­sterstwa Infrastruktury stwierdził, że nie przewiduje się zmiany przepisów o dopuszczaniu do ruchu „anglików”. Osobom, które sprowadzą taki pojazd z Wysp, pozostaje więc albo przełoże­nie kierownicy na lewą stronę, albo poszukanie kraju w UE, gdzie przepi­sy dopuszczają taką konstrukcję i tam jej zalegalizowanie.

Zapraszam do lektury numeru i przypominam o przedłużeniu prenumeraty na nowy rok

Krzysztof Trzeciak





Aktualności



profiauto





SiteLock