Tryb pracy nr 6 systemu OBD II/EOBD jest rzadko wykorzystywany przez diagnostów, ponieważ trudno jest znaleźć w literaturze europejskiej informacje na ten temat, dostępne dla niezależnych warsztatów. Diagnosta może poprzestać na odczycie kodów usterek ze sterownika. Ma wówczas do dyspozycji tylko informacje przekazywane przez odczytane kody, jednak czasami jest to mało. Jeśli wykorzysta tryb 6, wówczas pozna dopuszczalny zakres wartości. Funkcja ta umożliwia zapoznanie się z wynikami testów wykonywanych również przez monitor wypadania zapłonów i monitor układu paliwowego. Więcej szczegółów w artykule.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jak powinny być oznakowane urządzenia zamontowane na pojeździe?
Okres pandemii przyczynił się do wzrostu zainteresowania kamperami. Z racji wysokiej ceny kamperów fabrycznie nowych część użytkowników decyduje się na przebudowę innych pojazdów, która polega na dostosowaniu ich w taki sposób, aby pełniły także funkcję mieszkalną. Pojazdem wyjściowym do zabudowy są najczęściej samochody osobowe lub ciężarowe, natomiast rzadziej autobusy lub samochody specjalne (np. ambulans, pożarniczy). W artykule omówiono sposób oceny stanu pojazdu przerobionego na kampera w zależności od tego, na jakiej powstał bazie.
W najbliższych tygodniach w stacjach kontroli pojazdów pojawi się wiele pojazdów jednośladowych w celu wykonania okresowego badania technicznego. Mimo że temat ten był poruszany wielokrotnie na łamach miesięcznika, warto odświeżyć podstawową wiedzę dotyczącą warunków technicznych, jakie muszą spełniać motocykle, i zakresu badania. Poza standardowymi czynnościami, takimi jak identyfikacja, odczyt wskazania drogomierza, czy pomiar sił hamowania, warto sobie przypomnieć, że podczas okresowego badania technicznego motocykla niektóre czynności są wykonywane inaczej niż w każdym innym pojeździe samochodowym. Badanie techniczne motocykla nie jest sprawą zbyt skomplikowaną, ale wymagającą odpowiedniej wiedzy, a także praktyki. Autor zachęca do regularnej lektury dzienników ustaw i pozostałych przepisów, aby wiedza na temat warunków technicznych, jak i sposobu przeprowadzania badań technicznych była cały czas na bieżąco uzupełniana i utrwalana.
Obecnie procedowanie na projektem ustawy o zmianie ustawy „Prawo o ruchu drogowym” (UC48), który ma implementować do naszego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych, weszło w fazę konsultacji międzyresortowych. Jak się okazuje, sami urzędnicy mają wiele zastrzeżeń do jakości przygotowanego projektu. W artykule autor przedstawił najciekawsze uwagi na temat tego projektu zgłaszane przez różne resorty.