Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Turbodoładowanie we współczesnych pojazdach staje się coraz powszechniejsze. Jest to spowodowane koniecznością spełnienia norm emisji spalin, jednocześnie bez obniżania osiągów samego silnika. Stosowany często wraz z turbosprężarką intercooler, czyli chłodnica powietrza doładowującego, może być przyczyną problemów, z którymi nie każdy warsztat potrafi sobie poradzić. W artykule przytoczono przykład samochodu VW Passat B8 2.0 TDI z 2017 r., gdzie objawem usterki był nieznaczny ale stały ubytek płynu chłodzącego, oceniany przez klienta na ok. 100-200 ml na 1000 km przebiegu. W kolejnych warsztatach, do którego trafił pojazd, nie potrafiono zlokalizować usterki, ze względu na nieznajomość działania układu chłodzenia w tej wersji samochodu. Dlaczego winnym ubytku płynu chłodzącego był nietypowy intercooler? Odpowiedź w artykule.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock