Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Do SKP zgłaszają się czterokołowe pojazdy typu quad, które mają homologację na ciągnik rolniczy. Pojazdy te są tymczasowo rejestrowane przez wydziały komunikacji i skierowane do stacji kontroli pojazdów w celu ustalenia danych, a konkretnie spełniania warunków dla ciągnika rolniczego. Generalnie poddawany jest w wątpliwość odpis świadectwa homologacji. Na co należy zwracać uwagę przeprowadzając badanie quada homologowanego jako ciągnik rolniczy? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W dniu 28 maja 2024 r. premier złożył do Senatu RP, opracowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport pod nazwą: „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2023 r.”. Dokument ten będzie podstawą do dalszych działań ustawodawcy w tym zakresie. Autorzy raportu wskazują, że zakładana zmiana systemu badań technicznych powinna spowodować, że pojazdy, które są niesprawne technicznie, przez co zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym, zostaną wyeliminowane z polskich dróg. Wiele jeszcze innych zapisów raportu dotyczy oceny działania stacji kontroli pojazdów oraz badań diagnostów. O tym w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Postęp techniczny, rozwój e-mobilności czy zwiększone wymagania w zakresie designu pojazdów sprawiają, że znaczenie oświetlenia pojazdów stale rośnie. Już od dawna nie zabiega się „tylko” o dobrą skuteczność oświetlenia. Potrzebne są technologie, które łączą innowacje techniczne z wysoką efektywnością energetyczną i nowoczesnym, indywidualnym wzornictwem. Technologia oświetlenia zmienia się już od dawna, a pojazdy, które niektórzy uważają za supernowoczesne, mają kilka ładnych lat. Przykładem jest Audi A6 wyposażane już od 2014 r. w reflektory Matrix LED. W artykule opisano budowę i działanie tych nowoczesnych reflektorów oraz podano wskazówki dotyczące ich regulacji.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Dyrektywa 2014/45/UE weszła w życie 20 maja 2014 r. Kraje członkowskie miały czas na przygotowanie projektów krajowych aktów prawnych do 20 maja 2017 r., aby dostosować wewnętrzne przepisy do wymagań określonych w dyrektywie. Polska nie dokonała jeszcze pełnej transpozycji nowej dyrektywy. Polski system badań technicznych opiera się na przepisach poprzedniej dyrektywy, która została poprawnie wdrożona do prawa polskiego. Projekt obecnych zmian zakładał swego rodzaju rewolucję w systemie badań technicznych, wychodząc w wielu miejscach poza zakres regulacji obowiązkowego wdrożenia określony w dyrektywie. Kiedy ostatecznie nastąpi transpozycja unijnej dyrektywy do prawa krajowego i na ile zostanie osiągnięta zgodność z przepisami unijnymi? Wyjaśnienie w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Mimo że temat reflektorów samochodowych był wielokrotnie poruszany na łamach „Serwisu Motoryzacyjnego”, to cały czas do Izby docierają zapytania w tej sprawie. Nowoczesne systemy oświetleniowe wymagają nowoczesnego podejścia podczas badania technicznego oraz odpowiedniej wiedzy dostosowanej do poziomu rozwoju technologii . I o tym w artykule.