Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Obecnie Ministerstwo Sprawiedliwości jest bardzo aktywne w tworzeniu projektów nowych aktów prawnych, które mają za zadanie uszczelnić system w przypadkach popełnienia przestępstw uszczuplających dochody państwa, jak również związanych z szeroko pojętym osiąganiem korzyści majątkowych z tytułu naruszenia prawa. W artykule autor omawia projekt, który przewiduje, że w przypadku popełnienia niektórych przestępstw będzie – obok kary – orzekany przepadek majątku firmy przedsiębiorcy nawet nienależące­go do sprawcy. Przewiduje się wprowadzenie do „Kodeksu karnego” fakultatywnego przepadku składników majątkowych przedsiębiorstwa służących do popełnienia przestępstw, z których popełnienia sprawca osiągnął, chociażby pośrednio, korzyść majątko­wą znacznej wartości. To ostatnie sformułowanie budzi największe wątpliwości.

 

Diagnostom pracującym w stacjach kontroli pojazdów nieobce są tzw. przepisy przejściowe, czyli daty, które są pewnymi punktami w czasie mającymi wpływ na to, co w pojeździe jest lub nie jest dozwolone czy obowiązkowe. Tego typu zapisów jest bardzo dużo i stwarzają one problemy nawet najlepszym diagnostom. Jest to duże wyzwanie, zwłaszcza dla osób przygotowujących się do egzaminu na diagnostę. Przedstawione w artykule usystematyzowanie warunków technicznych w zależności od dat pierwszej rejestracji pomoże niektórym lepiej zrozumieć ten skomplikowany sposób określania wyposażenia pojazdów.

 

Okres letni oraz stale rosnąca popularność przyczep kempingowych sprawiają, że w stacjach kontroli pojazdów pojawia się coraz więcej takich pojazdów. Z uwagi na sporą liczbę zapytań zgłaszanych do Izby a związanych z takimi przyczepami, autor stara się w artykule przypomnieć wymagania i sposób ich badania w skp. Przyczepy kempingowe mają z reguły niewielkie przebiegi roczne. Właśnie z tego powodu należy zwrócić baczną uwagę na stan i działanie poszczególnych podzespołów oraz obowiązkowe wyposażenie. Wbrew pozorom pojazd, który większość czasu stoi w jednym miejscu, może mieć więcej usterek niż taki, który jest na co dzień eksploatowany.

Okres letni oraz stale rosnąca popularność przyczep kempingowych sprawiają, że w stacjach kontroli pojazdów pojawia się coraz więcej takich pojazdów. Przyczepy kempingowe są co prawda użytkowane okazjonalnie. Wbrew pozorom pojazd, który większość czasu stoi w jednym miejscu, może mieć więcej usterek niż taki, który jest na co dzień eksploatowany. Rodzi to problemy podczas badania technicznego. Z uwagi na sporą liczbę zapytań związanych z takimi przyczepami, przypominamy w artykule wymagania i sposób badania przyczep.

 

Czym właściwie różni się przyczepa rolnicza od zwykłej przyczepy? Coraz częściej niektórzy użytkownicy przyczep próbują „negocjować” z diagnostami SKP warunki niezbędne do uznania przyczepy za rolniczą. Jest to o tyle istotne, że w przypadku przyczep rolniczych użytkownik nie ponosi kosztów związanych z podatkiem od środków transportu. Jeśli dodamy do tego dłuższe terminy ważności badań technicznych i zdecydowanie mniejsze opłaty za te badania, okazuje się, że wpis w dowodzie rejestracyjnym w polu „rodzaj pojazdu” – przyczepa rolnicza – jest wiele wart. Autor przedstawił analizę obowiązujących warunków technicznych dotyczących przyczep rolniczych.

 





Aktualności













SiteLock