Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

 

Świat diagnostyki samochodowej znowu pokonuje pewien zakręt. Z jednej strony mamy wszechobecne komputery wspomagające gromadzenie danych, wyliczanie ewentualnej usterki w samochodzie. Mamy internet, po którym musimy umieć się poruszać, aby znaleźć to, co nas naprawdę interesuje, a z drugiej strony znowu stoimy przed samochodem, tak jak kilkadziesiąt lat temu, i głowimy się, co może być uszkodzone. Pomimo posiadania drogiego sprzętu diagnostycznego, tak jak kiedyś najważniejsze jest myślenie, zdolności i doświadczenie. Bardzo ważne jest, od czego zacznie się diagnostykę, ponieważ każdy następny krok jest wynikiem poprzedniego.  Najlepiej byłoby zawsze dobrze zacząć i dobrze skończyć. Autor na przykładzie usterki zamka w samochodzie Opel Corsa pokazuje, jaki optymalny sposób postępowania należy przyjmować w diagnozowaniu przyczyn niedomagania.   

 

W związku z rosnącym zainteresowaniem obsługą systemów  TPMS MAGNETI MARELLI ogłasza promocję na urządzenie TPMS CONNECT EVO.

Promocyjna sugerowana cena wersji podstawowej wraz z licencją oraz 1 czujnikiem uniwersalnym Schrader to 2100 zł netto.

Cena zawiera licencję i 1 rok abonamentu, po zakończeniu ważności abonamentu nie ma konieczności jego odnawiania.

Promocja trwa do 15.12.2015 roku lub do wyczerpania zapasów.

Więcej informacji oraz materiałów do pobrania znajdą Państwo pod poniższym adresem:

http://www.wyposazeniemm.pl/product-pol-2781-Tpms-Connect-Evo-Urzadzenie-Do-Obslugi-Czujnikow-Cisnienia-W-Ogumieniu-dziala-z-licencja-007935910260-lub-007935910270-.htmlimage005image006

Chociaż badanie pojazdu przed jego pierwszą rejestracją w kraju jest badaniem okresowym, to nieraz sprawia wiele problemów, ponieważ oprócz czynności przewidzianych dla takiego badania należy dodatkowo wypełnić załącznik nr 4 do rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych, czyli dokument identyfikacyjny pojazdu. Zagraniczne dowody rejestracyjne nie zawsze zawierają wszystkie potrzebne nam dane techniczne, a ustalenie ich często bywa kłopotliwe. Wszystko wydaje się proste, o ile mamy dostęp do katalogów czy danych homologacyjnych. Co zrobić w przypadku, gdy takich danych nie możemy znaleźć? Jak prawidłowo odczytywać dane z zagranicznego dowodu rejestracyjnego? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

W piątek 29 września blisko 300 przedstawicieli i sympatyków branży SKP spotkało się w Warszawie na ogólnopolskim proteście środowiska badań technicznych pojazdów. Manifestacja przypadła w 19. rocznicę ogłoszenia rozporządzenia w sprawie wysokości opłat za badania techniczne i rozpoczęła się pod Pałacem KPKiN od wystąpienia prezes zarządu PISKP – Marcina Barankiewicza. W numerze zamieszczono relację z manifestacji oraz podano gdzie i czym się zakończyła.

Przedawnienie to możliwość uchylenia się od zaspokojenia roszczenia po upływie określonego prawem terminu. Ma ono służyć interesom obrotu gospodarczego pozbawiając skutecznej ochrony wierzyciela, który wskutek upływu czasu nie potrafi już udowodnić swojej wierzytelności. Wierzyciel, mimo że przedawnienie następuje z mocy prawa, nadal może jednak pozwać dłużnika do sądu. W artykule omówiono projekt zmian ustawy „Kodeks cywilny”, ustawy o prawach konsumenta oraz „Kodeksu postępowania cywilnego”, który ma na nowo ustalić przepisy prawne dotyczące przedawnienia roszczeń. Zasadniczym celem projektowanych rozwiązań jest skrócenie podstawowych terminów przedawnienia.





Aktualności













SiteLock