Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W tym numerze autor kontynuuje temat serwisowania i naprawy klimatyzacji samochodowej. W artykule można znaleźć odpowiedzi na pytania: co to są F-gazy, czy blacharz musi przejść przeszkolenie z obsługi klimatyzacji, jakie są wymagane dokumenty zakupu czynnika, czy można sprzedawać czynnik, czy jest konieczna sprawozdawczość w warsztacie i wpisywanie numerów rejestracyjnych serwisowanych pojazdów, jak zgłaszać przypadek wycieku czynnika?
Ignacy Horowski
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Zakład Ubezpieczeń Od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (DGUV ) reguluje zagadnienia bezpieczeństwa pracy na terenie Niemiec. Instytucja ta opracowuje m.in. regulaminy, zasady i instrukcje, jakimi powinny kierować się osoby pracujące w danych zawodach i wykonujące konkretne prace. Informacje zawarte w regulaminie DGUV 209-093 dotyczą szkolenia do pracy przy pojazdach wyposażonych w instalacje wysokiego napięcia. Regulamin dokonuje podziału kwalifikacji wg miejsca wykonywania pracy i wyróżnia prace wykonywane przy systemach HV pojazdów (poziomy S, 1S, 2S i 3S). W artykule omówiono przepisy, jakie zawiera ten regulamin, oraz zasady przygotowania stanowiska do obsługi systemów HV.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Po przyjęciu samochodu i wysłuchaniu sprawozdania klienta odnośnie usterek, zaczynamy pracę od teoretycznych podejrzeń, czyli wyobrażenia sobie, co może być uszkodzone i jak to sprawdzić. Często też korzystamy z naszego doświadczenia (albo innych osób na forum w internecie). Z punktu widzenia ekonomiki naszej pracy ważne są początki, czyli obrany kierunek działania. Dokładnie chodzi o to, z jakiego miejsca zaczniemy pomiary, na czym się skupimy, tak aby nie marnować czasu i jak najszybciej zbliżyć się do uszkodzonego elementu, a potem naprawić go albo wymienić. W artykule przeanalizowano tok postępowania przy diagnozowania elektronicznie sterowanej przepustnicy. Sprawa ta dotyczy prawie wszystkich marek samochodów i jest dosyć ważna, ponieważ ze źle działającą przepustnicą trudno lub w ogóle nie można jeździć samochodem.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK), realizowana w ramach strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Co istotne dla sektora małych i średnich przedsiębiorców, od 1 stycznia 2021 r. rozpocznie się ostatni IV etap wdrażania nowych przepisów, który faktycznie obejmie wszystkie pozostałe podmioty zatrudniające i jednostki sektora finansów publicznych, bez względu na stan zatrudnienia. W artykule przedstawiono obowiązki jakie ciążą na pracodawcy w związku z obsługą systemu PKP. Artykuł tylko pewną sygnalizacją problemu, zaś w celu pełnej analizy tematu, a zwłaszcza w celu odpowiedzi na wiele pytań szczegółowych, warto posiłkować się oficjalną stroną internetową projektu.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Jaka jest możliwość uzyskania od organu administracji publicznej odpowiedzi na pytania związane ze stosowaniem przepisów prawa? To pytanie często zadają przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów oraz diagności. W artykule przybliżono zasady korzystania z uprawnienia do wnoszenia petycji, które doczekało się od 6 września tego roku szczegółowego uregulowania ustawowego.