Subpages
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
W artykule opisano w przypadek awarii Mercedesa GLK, który trafił do warsztatu po dwóch poważnych awariach. Podczas jazdy na autostradzie w samochodzie tym doszło do ugięcia przedniego wału napędowego. Wał ten jest poprowadzony bardzo blisko automatycznej skrzynki biegów i jego ugięcie spowodowało rozbicie obudowy skrzynki. Dwukrotne próby naprawy polegające na zamontowaniu używanej skrzynki i przedniego wału napędowego nie dały efektu. Dopiero w trzecim warsztacie zlokalizowano źródło problemów i dokonano skutecznej naprawy. Z całą procedurą diagnozowania i naprawy można zapoznać się w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W nr. 3’20 „Serwisu Motoryzacyjnego” pojawiła się informacja o stosowaniu opon samouszczelniających typu Seal, m. in. w wyposażeniu taksówek. Wprowadzenie tych opon wynikało z ich wielu zalet. Okazuje się, że pojawiły się problemy ze zużytymi oponami. Dlaczego nie mogą być one utylizowane razem z innymi starymi oponami? Wyjaśnienie można znaleźć w artykule.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Ostatnia nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 15 sierpnia 2015 r., w zasadniczej części dotyczyła dopuszczenia do ruchu tzw. „anglików”. Ale nie tylko. Dodatkowo w tej nowelizacji udało się zawrzeć także inne ważne zmiany, o które od dawna zabiegała PISKP w imieniu środowiska. Autor omawia zmiany m.in. wynikające z postulatów środowiska, które były oparte na doświadczeniu, na rzeczywistych przypadkach, mających miejsce w stacjach kontroli pojazdów.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Rozwiązanie Twinport ECOTEC, w którym zastosowano małe przepustnice w podwójnych kanałach dolotowych, jest spotykane wielu silnikach benzynowych Opla o pojemności od 1.0 do 1.6 litra. Potrafi czasami dostarczyć sporych problemów użytkownikom tych aut. Usterka kolektora Twinport powoduje najczęściej zaświecenie kontrolki „check” i zapisanie kodu P1113, ponadto samochód wyraźnie traci dynamikę oraz wzrasta zużycie paliwa. W jaki sposób diagnozować tego typu awarię? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Nowa Centralna Ewidencja Pojazdów w wersji 2.0 miała być uruchomiona 1 stycznia 2017 r. Na chwilę obecną już wiadomo, że terminu nie uda się dotrzymać. Trwają prace reorganizacyjne i w niedługim czasie powinien być też znany nowy termin uruchomienia systemu. Niezależnie od tego, kiedy CEP 2.0 zostanie ostatecznie uruchomiony, zmianie będzie musiała ulec procedura badań. Autor analizuje zmiany, jakie czekają diagnostów po wprowadzeniu nowego rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych?