Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

 W tym numerze autor kontynuuje temat serwisowania i naprawy klimatyzacji samochodowej. W artykule można znaleźć odpowiedzi na pytania: co to są F-gazy, czy blacharz musi przejść przeszkolenie z obsługi klimatyzacji, jakie są wymagane dokumenty zakupu czynnika, czy można sprzedawać czynnik, czy jest konieczna sprawozdawczość w warsztacie i wpisywanie numerów rejestracyjnych serwisowanych pojazdów, jak zgłaszać przypadek wycieku czynnika?

Ignacy Horowski

Zakład Ubezpieczeń Od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (DGUV ) reguluje zagadnienia bezpieczeństwa pracy na terenie Niemiec. Instytucja ta opracowuje m.in. regulaminy, zasady i instrukcje, jakimi powinny kierować się osoby pracujące w danych zawodach i wykonujące konkretne prace. Informacje zawarte w regulaminie DGUV 209-093 dotyczą szkolenia do pracy przy pojazdach wyposażonych w instalacje wysokiego napięcia. Regulamin dokonuje podziału kwalifikacji wg miejsca wykonywania pracy i wyróżnia prace wykonywane przy systemach HV pojazdów (poziomy S, 1S, 2S i 3S).  W artykule omówiono przepisy, jakie zawiera ten regulamin, oraz zasady przygotowania stanowiska do obsługi systemów HV.

 

Po przyjęciu samochodu i wysłuchaniu sprawozdania klienta odnośnie usterek, zaczynamy pracę od teoretycznych podejrzeń, czyli wyobrażenia sobie, co może być uszkodzone i jak to sprawdzić. Często też korzystamy z naszego doświadczenia (albo innych osób na forum w internecie). Z punktu widzenia ekonomiki naszej pracy ważne są początki, czyli obrany kierunek działania. Dokładnie chodzi o to, z jakiego miejsca zaczniemy pomiary, na czym się skupimy, tak aby nie marnować czasu i jak najszybciej zbliżyć się do uszkodzonego elementu, a potem naprawić go albo wymienić. W artykule przeanalizowano tok postępowania przy diagnozowania elektronicznie sterowanej przepustnicy. Sprawa ta dotyczy prawie wszystkich marek samochodów i jest dosyć ważna, ponieważ ze źle działającą przepustnicą trudno lub w ogóle nie można jeździć samochodem.

W 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK), realizowana w ramach strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Co istotne dla sektora małych i średnich przedsiębiorców, od 1 stycznia 2021 r. rozpocznie się ostatni IV etap wdrażania nowych przepisów, który faktycznie obejmie wszystkie pozostałe podmioty zatrudniające i jednostki sektora finansów publicznych, bez względu na stan zatrudnienia. W artykule przedstawiono obowiązki jakie ciążą na pracodawcy w związku z obsługą systemu PKP. Artykuł tylko pewną sygnalizacją problemu, zaś w celu pełnej analizy tematu, a zwłaszcza w celu odpowiedzi na wiele pytań szczegółowych, warto posiłkować się oficjalną stroną internetową projektu.

Jaka jest możliwość uzyskania od organu administracji publicznej odpowiedzi na pytania związane ze stosowaniem przepisów prawa? To pytanie często zadają przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów oraz diagności. W artykule przybliżono zasady korzystania z uprawnienia do wnoszenia petycji, które doczekało się od 6 września tego roku szczegółowego uregulowania ustawowego.





Aktualności













SiteLock