Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Ostatnie zmiany przepisów dotyczące badań podatkowych miały miejsce w 2014 r. Wydawać by się mogło, że wszystko jest jasne i po tylu latach temat ten nie sprawia już żadnych problemów. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że często diagności rozróżniają tylko jeden typ badań podatkowych, ten przewidziany w ustawie o podatku od towarów i usług (VAT). Brak jest wiedzy, że są jeszcze badania podatkowe określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) i w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Wykonanie tych badań jest potrzebne podatnikowi do dokonania jednorazowej amortyzacji. Kiedy pojazdy do celów podatku dochodowego nie są uznawane za samochody osobowe i jak przebiega samo badanie? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Turbodoładowanie we współczesnych pojazdach staje się coraz powszechniejsze. Jest to spowodowane koniecznością spełnienia norm emisji spalin, jednocześnie bez obniżania osiągów samego silnika. Stosowany często wraz z turbosprężarką intercooler, czyli chłodnica powietrza doładowującego, może być przyczyną problemów, z którymi nie każdy warsztat potrafi sobie poradzić. W artykule przytoczono przykład samochodu VW Passat B8 2.0 TDI z 2017 r., gdzie objawem usterki był nieznaczny ale stały ubytek płynu chłodzącego, oceniany przez klienta na ok. 100-200 ml na 1000 km przebiegu. W kolejnych warsztatach, do którego trafił pojazd, nie potrafiono zlokalizować usterki, ze względu na nieznajomość działania układu chłodzenia w tej wersji samochodu. Dlaczego winnym ubytku płynu chłodzącego był nietypowy intercooler? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
W artykule opisano w przypadek awarii Mercedesa GLK, który trafił do warsztatu po dwóch poważnych awariach. Podczas jazdy na autostradzie w samochodzie tym doszło do ugięcia przedniego wału napędowego. Wał ten jest poprowadzony bardzo blisko automatycznej skrzynki biegów i jego ugięcie spowodowało rozbicie obudowy skrzynki. Dwukrotne próby naprawy polegające na zamontowaniu używanej skrzynki i przedniego wału napędowego nie dały efektu. Dopiero w trzecim warsztacie zlokalizowano źródło problemów i dokonano skutecznej naprawy. Z całą procedurą diagnozowania i naprawy można zapoznać się w artykule.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Wielokrotnie już była opisywana zasada działania filtrów cząstek stałych, zarówno tych mokrych, jak i suchych. W pierwszym przypadku występuje specjalny płyn podawany przez dozownik bezpośrednio do zbiornika paliwa. W drugim przypadku brak jest jakichkolwiek domieszek innych substancji. Proces podnoszenia temperatury spalin jest natomiast realizowany przez dotrysk dodatkowej ilości paliwa bezpośrednio do cylindrów. Wraz ze zmianą normy emisyjnej na Euro 5 w 2011 r. firma Ford wspólnie z PSA wprowadziła w samochodach S-max, C-max, Focus, Kuga i Mondeo nową rodzinę zmodyfikowanych silników ze zmienionym układem oczyszczania spalin. Jego nowością jest zespół wtryskiwacza zintegrowanego z elementem grzewczym, którego rolą jest dostarczenie par oleju napędowego do filtra cząstek stałych w celu podniesienia temperatury wewnątrz filtra. Jak działa ten układ i jakie może sprawiać problemy w użytkowaniu i diagnozowaniu – o tym w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W nr. 3’20 „Serwisu Motoryzacyjnego” pojawiła się informacja o stosowaniu opon samouszczelniających typu Seal, m. in. w wyposażeniu taksówek. Wprowadzenie tych opon wynikało z ich wielu zalet. Okazuje się, że pojawiły się problemy ze zużytymi oponami. Dlaczego nie mogą być one utylizowane razem z innymi starymi oponami? Wyjaśnienie można znaleźć w artykule.