Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

W samochodach elektrycznych, oprócz sprawdzania odłączenia od napięcia, dokonuje się dodatkowo pomiaru wyrównania potencjałów, realizowanego po wymianie elementów przed ponownym ich podłączeniem. Ustala się tu rezystancję izolacji między aktywnymi częściami wszystkich podzespołów elektrycznych a ramą pojazdu. Ten pomiar wyrównania potencjałów to pomiar rezystancji izolacji, który ma sprawdzić, czy wszystkie obudowy elementów wysokonapięciowych są połączone ze sobą i z nadwoziem samochodu przez masowe połączenie. W artykule omówiono pomiary bardzo małych rezystancji za pomocą dwóch i czterech przewodów oraz pomiar bardzo dużych rezystancji w instalacjach wysokonapięciowych.

 

Podejrzenie nieprawidłowej lub wręcz braku pracy sterownika nakłada na diagnostę określone procedury postępowania. Użyte przyrządy pomiarowe i proces badania są uzależnione od rodzaju usterki, z jaką mamy do czynienia, a także wiedzy i wyposażenia warsztatu. W artykule autor nakreśla podstawy metodyki postępowania w przypadku określonych usterek sterownika ECU z wykorzystaniem multimetru, oscyloskopu, czy popularnej kontrolki wykonanej z żarówek samochodowych o różnej mocy.

Dnia 1 stycznia weszła w życie ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców. Zakłada ona m.in. nowe mechanizmy ich kontroli oraz możliwość powoływania się na tzw. klauzule pewności prawa. Prowadząc działalność gospodarczą warto znać te uregulowania, albowiem zwiększają one szanse skutecznej obrony swoich praw. W artykule skupiono się na omó­wieniu zmian wprowadzonych w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Przedstawiono m.in. obowiązek składania oświadczenia o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu oraz zasady prowadzenie książki kontroli.

Artykuł jest odpowiedzią na napływające do PISKP pytania dotyczące samochodu specjalnego o przeznaczeniu pomoc drogowa. Wa­runki techniczne dla tego typu pojazdu zmieniły się w połowie zeszłego roku i część pojazdów zarejestrowa­nych jako samochód specjalny o przeznaczeniu pomoc drogowa, może nie spełniać tych nowych wymagań. Szczególnym przypadkiem, który może mieć z tym pro­blem, jest ciągnik samochodowy. W artykule podano, jakie dodatkowe warunki techniczne musi obecnie spełniać pomoc drogowa oraz dlaczego diagnosta musi również zwrócić uwagę na spełnianie definicji pojazdu specjalnego.

Zasadniczo, gdy w firmie użytkuje się samochód osobowy, podatnik VAT może odliczyć 50% tego podatku od kosztów związanych z jego użytkowaniem. Możliwe jest pełne odliczenie, gdy spełnione są dodatkowe warunki. Pomimo spełnienia tych warunków, fiskus jednak neguje możliwość takiego pełnego odliczenia w przypadku pojazdów uznawanych za luksusowe. Mimo to podatnicy zaczynają wygrywać w sądach administracyjnych sprawy dotyczące takich przypadków. W jakich sytuacjach Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej żąda pełnego odliczenia VAT? Kiedy sąd podziela stanowisko przedsiębiorcy? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.





Aktualności













SiteLock