Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Obecne przepisy dotyczące cofnięcia diagnostom samochodowym uprawnień do wykonywania badań technicznych, zakładające 5-letni zakaz wykonywania zawodu, są zbyt restrykcyjne i nie powinny być stosowane w przypadkach błahych naruszeń przepisów prawa. Stanowisko to podzielił ostatnio Naczelny Sąd Administracyjny w postępowaniu, w którym autor bronił diagnosty. W artykule przybliżono najważniejsze motywy wyroku, który zapadł w tej sprawie.
Rafał Szczerbicki
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Szanowni Państwo!
Ceny prenumeraty miesięcznika „Serwis Motoryzacyjny” obowiązujące od 01.01.2025 r.:
roczna | 200,00 zł | + koszt wysyłki |
roczna szkolna | 115,00 zł | + koszt wysyłki |
roczna zagraniczna | 200,00 zł | + koszt wysyłki zagranicznej |
półroczna | 114,00 zł | + koszt wysyłki |
kwartalna | 58,00 zł | + koszt wysyłki |
Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki, które zostały podane w druku „Zamówienie prenumeraty” do pobrania poniżej.
Korzyści, jakie daje prenumerata „Serwisu Motoryzacyjnego":
- gwarancja stałej ceny
- cena w prenumeracie niższa niż w sprzedaży egzemplarzowej
- gwarancja otrzymania wszystkich wydań miesięcznika
Aby zamówić miesięcznik, wystarczy:
- wypełnić formularz zamówienia i wysłać go pocztą lub e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub faksem pod numer (22) 811 28 78
- lub zadzwonić pod numer (22) 811 26 06
- oraz dokonać wpłaty przelewem na rachunek
Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, 01-633 Warszawa, ul. Gdańska 51/A
w ING Bank Śląski: 40 1050 1025 1000 0022 8014 9754.
Prenumeratę można również zakupić poprzez dystrybutorów prasy:
Kolporter, Garmond Press.
Zamówienie prenumeraty/egzemplarzy miesięcznika
Uwaga:
wysyłkę zamówionych egzemplarzy rozpoczynamy po dokonaniu przelewu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Turbodoładowanie we współczesnych pojazdach staje się coraz powszechniejsze. Jest to spowodowane koniecznością spełnienia norm emisji spalin, jednocześnie bez obniżania osiągów samego silnika. Stosowany często wraz z turbosprężarką intercooler, czyli chłodnica powietrza doładowującego, może być przyczyną problemów, z którymi nie każdy warsztat potrafi sobie poradzić. W artykule przytoczono przykład samochodu VW Passat B8 2.0 TDI z 2017 r., gdzie objawem usterki był nieznaczny ale stały ubytek płynu chłodzącego, oceniany przez klienta na ok. 100-200 ml na 1000 km przebiegu. W kolejnych warsztatach, do którego trafił pojazd, nie potrafiono zlokalizować usterki, ze względu na nieznajomość działania układu chłodzenia w tej wersji samochodu. Dlaczego winnym ubytku płynu chłodzącego był nietypowy intercooler? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Ostatnie zmiany przepisów dotyczące badań podatkowych miały miejsce w 2014 r. Wydawać by się mogło, że wszystko jest jasne i po tylu latach temat ten nie sprawia już żadnych problemów. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że często diagności rozróżniają tylko jeden typ badań podatkowych, ten przewidziany w ustawie o podatku od towarów i usług (VAT). Brak jest wiedzy, że są jeszcze badania podatkowe określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) i w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Wykonanie tych badań jest potrzebne podatnikowi do dokonania jednorazowej amortyzacji. Kiedy pojazdy do celów podatku dochodowego nie są uznawane za samochody osobowe i jak przebiega samo badanie? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Wielokrotnie już była opisywana zasada działania filtrów cząstek stałych, zarówno tych mokrych, jak i suchych. W pierwszym przypadku występuje specjalny płyn podawany przez dozownik bezpośrednio do zbiornika paliwa. W drugim przypadku brak jest jakichkolwiek domieszek innych substancji. Proces podnoszenia temperatury spalin jest natomiast realizowany przez dotrysk dodatkowej ilości paliwa bezpośrednio do cylindrów. Wraz ze zmianą normy emisyjnej na Euro 5 w 2011 r. firma Ford wspólnie z PSA wprowadziła w samochodach S-max, C-max, Focus, Kuga i Mondeo nową rodzinę zmodyfikowanych silników ze zmienionym układem oczyszczania spalin. Jego nowością jest zespół wtryskiwacza zintegrowanego z elementem grzewczym, którego rolą jest dostarczenie par oleju napędowego do filtra cząstek stałych w celu podniesienia temperatury wewnątrz filtra. Jak działa ten układ i jakie może sprawiać problemy w użytkowaniu i diagnozowaniu – o tym w artykule.