Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Kontynuujemy cykl na temat podstaw aktywności internetowej warsztatu samochodowego. Posiadanie własnej, odpowiednio zaprojektowanej i wypełnionej właściwą treścią strony internetowej oraz sprawne odpowiadanie na elektroniczne listy skierowane do firmy na pewno będą świadectwem profesjonalizmu oraz nowoczesności warsztatu. W poprzednim numerze omówiliśmy temat zawartości i formatu strony, teraz kolej na jej tworzenie.

Czy stan filtra DPF może mieć wpływ na sprawność turbosprężarki? Czy usterka objawiająca się spadkiem osiągów pojazdu i wyrażana jest nagłą utra­tą mocy i prędkości jest faktycznie spowodowana przez układ doładowania? Bardzo często brak wiedzy o wzajemnych relacjach technicznych poszczególnych systemów jest przyczyną kilkukrotnej wymiany określonych podzespołów. W podglądzie parametrów pracy układu doładowania zaobserwujemy bardzo często brak wzrostu ciśnienia po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika. Taka informacja mówi nam nie o uszkodzeniu turbosprężarki, tylko o nieprawidłowości w jej działaniu tego lub innego układu w całości systemu. Może być wy­nikiem wielu usterek, zarówno układu sterowania wy­dajnością turbosprężarki, jak i systemu paliwowego, czy niedrożnością układu wydechowego. O wzajemnych zależnościach układu doładowania z filtrem DPF i układem EGR w artykule.

 

W nr. 9/15 Serwisu Motoryzacyjnego wspomnieliśmy, że wielu niedoświadczonych diagnostów często zbyt pochopnie stwierdza usterkę sterownika, który w rzeczywistości jest całkowicie sprawny. Opisany wówczas problem dotyczył sytuacji, gdy nie ma możliwości komunikacji ze sterownikiem. W tym artykule autor zajął się przypadkiem, gdy mamy możliwość komunikacji, jednak odczyt pamię­ci usterek nie daje jednoznacznego rozwiązania problemu. Autor opisuje jak zminimalizować liczbę nietrafionych diagnoz.

Temat instalowania dodatkowego wyposażenia w samochodzie pojawia się w warsztacie dosyć często. Montaż autoalarmów, świateł dziennych, dodatkowego ogrzewania, elektrycznych podnośników szyb i innych akcesoriów to zadania, które pozornie wy­dają się łatwe, o ile nie ingerujemy w oryginalne systemy. We współczesnych samochodach prawie nad wszystkimi urządzeniami sprawują kontrolę sterowniki. Dlatego po podłączeniu urządzeń i przewodów elektrycznych ste­rowniki danego systemu zazwyczaj muszą być o tym po­wiadomione (zaprogramowane). Z pozoru łatwe zadanie może okazać się trudne i kosztowne. Autor omawia kilka przykładów niestandardowego konfigurowania urządzeń, m.in. w samochodzie tzw. „angliku”.

Starsze modele popularnych modeli pojazdów po­trafią niekiedy podczas naprawy zaskoczyć nawet doświadczonego mechanika. Tak było również w przypadku Volkswagena Polo trzeciej generacji, wy­posażonego w silnik benzynowy 1.4. W pojeździe tym występowały sporadyczne problemy związane z utratą mocy silnika, a objawiające się brakiem możliwości przyspieszania pojazdu. Kolejne wizyty w warsztatach i wymiany wielu części nie pomagały. Ze względu na brak no­wych „pomysłów”, postanowiono ostatecznie wykorzy­stać sterownik silnika z innego samochodu i przy jego pomocy sprawdzić działanie silnika Polo. Problemem jednak okazał się immobilizer, który w takim przypad­ku powinien być usunięty ze sterownika silnika pojaz­du dawcy. W ostatnim momencie, przed przełożeniem sterownika silnika, zdecydowano się na podmianę nowej cewki zapłonowej renomowanej marki zamontowaną w pierwszym warsztacie na starą. Zamiana okazała się sukcesem, problem z silnikiem ustąpił. Dlaczego? O tym w artykule.

 

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock