Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

Mikrokontrolery samochodowe, popularnie zwane komputerami, sterują prawie wszystkimi procesami technicznymi w samochodzie. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania danego sterownika, często podejrzewane jest uszkodzenie samego programu. Jeżeli stwierdza się, że elektroniczne układy źle pracują, a dokładniej mówiąc nie wykonują programu zgodnie ze znanym schematem, to jednak o wiele większe jest prawdopodobieństwo, że uszkodzony jest sprzęt, niż winny jest sam program. Autor omawia przypadek diagnozowania usterki związanej z gubieniem kodu wtryskiwaczy.

 

 

Wielkimi krokami zbliża się koniec 2015 r., a więc moment, do którego wiele podstawowych stacji kontroli pojazdów będzie miało prawo wykonywania niektórych dodatkowych badań technicznych zastrzeżonych dla stacji okręgowych oraz pojazdów powyżej 3,5 t dmc. W związku z tym wielu przedsiębiorców odkładało na ostatnią chwilę konieczność uzyskania nowego poświadczenia warunków lokalowych i wyposażenia swoich stacji. W artykule opisano położenie prawne tych właścicieli SKP, którzy nie zdołają uzyskać stosownej decyzji dyrektora TDT do końca tego roku.

 

 

 

Na przestrzeni lat w pojazdach stosowano różne rozwiązania pasów bezpieczeństwa: od dwupunktowych bez zwijaczy do trzypunktowych ze zwijaczami i napinaczami pirotechnicznymi. Ciekawostką jest fakt, że przez wiele lat w samochodach ciężarowych w ogóle nie było pasów bezpieczeństwa. Natomiast w niektórych samochodach osobowych, pomimo wyposażenia pojazdu w fabryczne punkty mocowania pasów na tylnych siedzeniach, pasów nie było. Autor przybliża w artykule zagadnienia wyposażenia w pasy, analizując przepisy krajowe i międzynarodowe.

 

 

Wielkimi krokami zbliża się koniec 2015 r., a więc moment, do którego wiele podstawowych stacji kontroli pojazdów będzie miało prawo wykonywania niektórych dodatkowych badań technicznych zastrzeżonych dla stacji okręgowych oraz pojazdów powyżej 3,5 t dmc. W związku z tym wielu przedsiębiorców odkładało na ostatnią chwilę konieczność uzyskania nowego poświadczenia warunków lokalowych i wyposażenia swoich stacji. W artykule opisano położenie prawne tych właścicieli SKP, którzy nie zdołają uzyskać stosownej decyzji dyrektora TDT do końca tego roku.

 

 

 

Ostatnia nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 15 sierpnia 2015 r., w zasadniczej części dotyczyła dopuszczenia do ruchu tzw. „anglików”. Ale nie tylko. Dodatkowo w tej nowelizacji udało się zawrzeć także inne ważne zmiany, o które od dawna zabiegała PISKP w imieniu środowiska. Autor omawia zmiany m.in. wynikające z postulatów środowiska, które były oparte na doświadczeniu, na rzeczywistych przypadkach, mających miejsce w stacjach kontroli pojazdów.

 

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock