Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 Ostatnio w mediach pojawia się dużo informacji na temat udogodnień, jakie są przygotowywane dla kierowców. Wiąże się to z rozwojem i rozbudową bazy CEP 2.0, a także z projektami zmian odpowiednich przepisów. Jednym z takich ułatwień ma być możliwość poruszania się pojazdem, mimo że kierowca nie ma przy sobie dowodu rejestracyjnego oraz potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC. W CEP 2.0 znajdują się informacje o pojeździe i wydanych dokumentach, dlatego też nie będzie problemu, aby podczas kontroli sprawdzić te dane ze stanem faktycznym. Pojawia się jednak pytanie: czy zawsze będzie można jeździć bez dowodu rejestracyjnego? A co z przyjazdem na badanie do SKP? Odpowiedź na to pytanie będzie można znaleźć w artykule.

 „W Volkswagenie znów niepokój”, „Nowa afera w Volkswagenie” – takie nagłówki dominowały w niemieckich gazetach w sierpniu. Nie dotyczyły jednak kolejnego Dieselgate, ale całkiem prozaicznego problemu. Od dziesięcioleci w stołówkach przyzakładowych Volkswagena podawana jest kiełbaska currywurst, produkowana samodzielnie przez koncern (ciekawostka: VW produkuje więcej kiełbasek niż samochodów) z dodatkiem zawsze tego samego keczupu, dostarczanego przez firmy Kraft i Mondelez. Keczup ten był nawet sprzedawany w supermarketach z własnym emblematem Volkswagena. Ostatnio jednak zmienił się dostawca sosu i okazało się, że zasadniczo zmienił się również jego smak. Zdaniem pracowników VW nowy keczup „pozostawia ostrość na czubku języka”. Podobno zawiniła zdrowsza receptura nowego produktu, zawierająca mniej tłuszczu, mniej cukru, a więcej koncentratu pomidorowego. Keczup na tyle nie przypadł do gustu załodze, że mówiło się o nowym skandalu w fabrykach Volkswagena, czy wręcz o „Ketchup-Gate”. Temat ten zajął w prasie niemieckiej więcej miejsca niż ostatnia afera u Mercedesa z oprogramowaniem, które mogło fałszować emisje spalin. Zapraszam do lektury powakacyjnego numeru, polecając artykuły naszych nowych autorów: Adriana Malinowskiego piszącego o badaniu pojazdów zabytkowych oraz Mirosława Sałasińskiego, który poprowadzi nową rubrykę „Amerykańskie auta od podszewki”.

 W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Co zrobić jak dane w dowodzie rejestracyjnym i dane pojazdu nie zgadzają się z tymi w CEP?

 Samochodowe przewody elektryczne dzielą się na zasilające, masowe i sygnałowe. Wydawałoby się, że ich budowa jest równie prosta jak klasyfikacja, tymczasem także w tej dziedzinie pojawiają się innowacyjne rozwiązania. Jako materiał na druty rdzeni przewodów tradycyjnie stosuje się miedź. Metal ten ma małą rezystancję właściwą, a więc dobrze przewodzi prąd; wykonane z niego druty są wytrzymałe i elastyczne, co umożliwia prowadzenie wiązek po łuku bez niebezpieczeństwa ich prze­rwania. Inne zalety miedzi to odporność na wpływ czynników zewnętrznych i korzystna cena. Tymczasem, zgodnie z powszechną tendencją w budowie samochodów, konstruktorzy dążą do ograniczenia rozmiarów i masy poszczególnych części i zespołów, a więc także wiązek elektrycznych. W artykule przedstawiono kilka takich rozwiązań, między innymi cienkościennych przewodów bezhalogenowe, które nie zawierające szkodliwego chloru ani ołowiu, oraz przewodów aluminiowych.

 Od 22 lutego weszła w życie ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Nowa ustawa wprowadziła definicje, które powiązane są z pojazdem samochodowy i autobusem, określiła zasady wyznaczania stref czystego transportu oraz wprowadziła nowe oznaczania pojazdów napędzanych wodorem, energią elektryczną, gazem ziemnym CNG lub LNG.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock