Praca w zawodzie uprawnionego diagnosty samochodowego wiąże się z ciągłą oceną stanu technicznego pojazdów, jak i prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji z tym związanej. W artykule opisane dwie sytuacje związane z dokumentacją badania technicznego. W pierwszym przypadku opisano nieprawidłowości związane z masami F1 i F2 zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, które nie pokrywały się ze stanem faktycznym wynikającym z tabliczki znamionowej pojazdu. Drugi przypadek dotyczył niezgodności danych zawartych w zagranicznym odpowiedniku dowodu rejestracyjnego z danymi w dokumencie identyfikacyjnym (DIP) pojazdu sprowadzonego z zagranicy.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Od jakich pojazdów nie wymaga się asymetryczności świateł mijania?
Ustawodawca wprowadził lub zamierza wprowadzić w najbliższym czasie wiele nowych obowiązków związanych z użytkowaniem tych kas. Wejście w życie dnia 1 maja 2019 r. rozporządzenia ministra finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących przyniosło podatnikom wiele zmian. Co istotne, będą one dotyczyły przede wszystkim także użytkowników analogowych kas, albowiem przepisy opisane w niniejszym artykule albo już obowiązują, albo będą obowiązywały w najbliższym czasie. W artykule poruszono temat oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o zasadach prowadzenia ewidencji oraz nowych matryc stawek VAT.
Po serii artykułów o pojazdach rekreacyjnych przybliżony został temat związany z pojazdami do przewozu koni. Wykonując okresowe badania techniczne dla tego typu pojazdów, należy zwrócić szczególną uwagę na ich odpowiednią klasyfikację oraz warunki dodatkowe, które powszechnie nie są znane diagnostom. W artykule przedstawiono niezbędne wyposażenie tego typu pojazdów oraz wymagania techniczne.
W poprzednim numerze miesięcznika opisano jak zostać członkiem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Bardzo często przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów, zanim wstąpi w szeregi PISKP, zadaje sobie pytanie, dlaczego warto należeć do Izby? Czasem bywa, że przybiera ono inną formę, a mianowicie: co ja z tego będę miał? W artykule przedstawiono kilka najważniejszych obszarów, w jakich działa Izba, oraz korzyści dla SKP z przynależności do Izby.