Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Usterki związane z brakiem mocy jednostki napędowej pojawiające się sporadycznie należą do przypadków szczególnie ciekawych. W artykule opisano przypadek Audi Q7 z silnikiem 3.0 TDI o mocy 171 kW, który wyraźnie tracił moc, z trudem wchodził na obroty powyżej 2500 obr/min, tracąc sporo na przyspieszaniu – następnie zapalała się kontrolka od świec żarowych.
Początkowo użytkownik sądził, że usterka dotyczy automatycznej 6-biegowej skrzynki biegów, bowiem po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy (kontrolka świec żarowych gasła).
Odczyty z testera jednak potwierdziły, że przekładnia automatyczna pracuje prawidłowo i nie ma zarejestrowanych usterek. Z kolei w pamięci sterownika silnika znalazły się dwa kody usterek: pierwszy – wskazujący na problemy z ciśnieniem doładowania turbosprężarki, drugi – na brak adaptacji sterownika turbosprężarki. Jednak mechanik nie potrafił dokładnie zinterpretować odczytanych kodów, a tym bardziej rozwiązać problemu, więc jego ingerencja ograniczyła się tylko do skasowania zarejestrowanych kodów. Dopiero kolejny warsztat potrafił poprawnie zdiagnozować usterkę. W artykule opisano całą procedurę lokalizowania tego typu niedomagania.





Aktualności



profiauto






SiteLock