Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



 

W Dzienniku Ustaw z 2014 r. pod pozycją 1836 ukazało się nowe rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów. Weszło ono w życie 26 grudnia 2014 r. Kandydaci na diagnostów i diagności uzupełniający uprawnienia oczekiwali na to rozporządzenie od momentu wejścia w życie tzw. ustawy deregulacyjnej, tj. od 10 sierpnia 2014 r., kiedy to zmieniły się wymagania w zakresie wykształcenia i praktyki dla kandydatów na diagnostów. Co się zmieniło w kwestii dotyczących szkolenia i egzaminowania diagnostów, a także wzorów dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień do wykonywania badań technicznych? Odpowiedź w artykule.

 

Wstęp – Krzysztof Trzeciak

Jak podał ostatnio portal www. automobilwoche.de, w ciągu ostatnich pięciu lat liczba warsztatów w Niemczech, które przystąpiły do sieci, wzrosła z 11500 do 15000. Oznacza to istotny wzrost odsetek z 58 do 75% warsztatów porzucających „samotną egzystencję”. Jako powód tak dużego zainteresowania sieciami podaje się prowadzenie przez sieci agresywnego marketingu w różnych kanałach medialnych oraz łatwiejszy dostęp do wiedzy technicznej. W Polsce, przy porównywalnej liczbie warsztatów, odsetek ten wzrósł w tym samym czasie zaledwie z 15 do ok. 17...19%, i to głównie za sprawą malejącej liczby placówek. Czy to oznacza, że nasze warsztaty w mniejszym stopniu niż ich koledzy z zagranicy potrzebują wiedzy i szkoleń? Odpowiedź na to pytanie padła podczas listopadowej Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego (str. 5). Szczegółową relację z konferencji, w której dużo miejsca poświęcono również kwestii badań technicznych, przedstawimy w następnym numerze. Tutaj przywołam generalną konkluzję spotkania: już dzisiaj bez informacji technicznych nie można prawidłowo serwisować nowoczesnych aut, a bez możliwości skorelowania numerów VIN z numerami identyfikacyjnymi części zamiennych nie można ich właściwie dobrać. Są to podstawowe bolączki zgłaszane zarówno przez dystrybutorów części, jak i warsztaty. Rozporządzenie Euro 5 nie jest przestrzegane przez producentów samochodów i nic się nie zmieni w ich dyskryminującym podejściu do aftermarketu. Widocznie polskie warsztaty uznały, że „być w sieci” nie jest panaceum na bolączki, a oferta ich organizatorów jest mniej atrakcyjna niż w innych krajach. Oddając numer grudniowy do rąk naszych Czytelników, życzę wszystkim radosnych Świąt Bożego Narodzenia, a w nadchodzącym roku – trafnych decyzji na wszelkich polach działalności

 

Wydawca:

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa

KRS 0000205318, REGON 015737230, NIP 1132480641

tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NRB 40 1050 1025 1000 0022 8014 9754

Godziny pracy biura: poniedziałek - piątek w godz. 8:00-16:00.

 

Redakcja miesięcznika Serwis Motoryzacyjny

krzysztof trzeciak

Krzysztof Trzeciak

Redaktor Naczelny

tel. kom.: 508 334 850
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Agnieszka SM 2

Olga Cała

Specjalista ds. marketingu wydawnictw

tel. kom.: 513 123 101
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 elzbieta.wozniak Elżbieta Woźniak

Sekretarz redakcji

tel. kom.: 513 123 100
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sm 2013.09

Numer 9/2013

Wstęp

Sprowadzony - używany, niezarejestrowany - Marcin Barankiewicz

Niezapłacona faktura - Rafał Szczerbicki

Nowy podrodzaj pojazdu - Krzysztof Cieślak

Badanie hybryd w SKP - Jerzy Kupiec, Agnieszka Kupiec

Wyważarki z podświetlaniem

Urządzenia TEXA dla SKP

Szanowni Państwo!

Ceny prenumeraty w roku 2019 pozostają bez zmian.
Do ceny prenumeraty należy jednak doliczyć koszty wysyłki,
które podane zostały w druku Zamówienia poniżej:

roczna 139 zł  + koszt wysyłki
roczna szkolna 80 zł  + koszt wysyłki
roczna zagraniczna 139 zł  + koszt wysyłki
półroczna 79 zł  + koszt wysyłki
kwartalna 40 zł  + koszt wysyłki

 Korzyści, jakie daje prenumerata „Serwisu Motoryzacyjnego":

  • gwarancja stałej ceny
  • cena w prenumeracie niższa niż w sprzedaży egzemplarzowej
  • gwarancja otrzymania wszystkich wydań miesięcznika

 Aby zamówić miesięcznik, wystarczy:

  1. wypełnić formularz zamówienia i wysłać go pocztą lub e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub faksem pod numer (22) 811 28 78
  2. lub zadzwonić pod numer (22) 811 26 06
  3. oraz dokonać wpłaty przelewem na rachunek
    Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, 01-633 Warszawa, ul. Gdańska 51/A
    w ING Bank Śląski: 40 1050 1025 1000 0022 8014 9754.

Prenumeratę można również zakupić poprzez dystrybutorów prasy:
Kolporter, Garmond Press lub Ruch.

Zamówienie prenumeraty/egzemplarzy miesięcznika

doc big  pdf big

Uwaga:

wysyłkę zamówionych egzemplarzy rozpoczynamy po dokonaniu przelewu.

Podkategorie





Aktualności



profiauto






SiteLock