Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Numer 9/2010

Hamowania podwoziowa jest przedmiotem „pożądania” wielu warsztatów zajmujących się szeroko rozumianym tuningiem samochodów, w którym doszukują się one często „magicznych” właściwości umożliwiających osiągnięcie najwyższego poziomu wtajemniczenia w trudne i złożone zagadnienia „strojenia samochodu”. Dyskusje i rozważania, prowadzone często na bardzo zróżnicowanym poziomie, mają niekiedy negatywny wpływ na wiele zagadnień związanych z poruszaną problematyką i stają się źródłem „półprawd” lub tzw. prawd obiegowych. W artykule przedstawiono problematykę związaną z badaniem pojazdu na hamowni podwoziowej.

W poprzednim odcinku serii artykułów poświęconych problematyce identyfikacji pojazdów samochodowych przedstawiono ogólne zasady znakowania oraz strukturę numeru VIN. W tym artykule omówiono metody znakowania identyfikacyjnego dla wybranych marek pojazdów: wybijanie (ręczne, mechaniczne i punktowe), wypalanie (techniką elektroiskrową i techniką laserową), wytłaczanie, frezowanie i dłutowanie (aktualnie w BMW, Mercedes, Audi, VW).

Opony typu Run-Flat stają się coraz bardziej popularne. Stanowią standardowe wyposażenie samochodów i to nie tylko klasy premium. Nazwą  Run-Flat (w skrócie RFT) określamy opony posiadające specjalną konstrukcję, która umożliwia kontynuację jazdy mimo utraty powietrza (patrz ramka). Niestety, nie wszyscy wiedzą, że ich montaż i demontaż wymaga zachowania określonych warunków oraz użycia większych sił, a więc i odpowiedniego sprzętu. W artykule zaprezentowano procedurę wymiany opony RFT oraz niskoprofilowej UHP, a w następnym numerze zostaną przedstawione urządzenia zalecane do ich serwisowania.

W 1994r. Jerzy Rydzewski w przedmowie do książki pt. „Pomiary oscyloskopowe” napisał: „Za wcześnie jest jeszcze na ogłoszenie końca oscyloskopów analogowych”. Podobnie można sformułować następującą tezę:  „Za wcześnie jest jeszcze na ogłoszenie końca oscyloskopów jednokanałowych  w zastosowaniach samochodowych”. Mamy nadzieję, że artykuł pomoże wydłużyć okres korzystania z tych dotychczas zakupionych oscyloskopów.

Bardzo często muzykę słychać w warsztacie samochodowym, gdzie dokonuje się obsługi i naprawy pojazdów. Wiadomo, że piosenki oraz inne utwory muzyczne są objęte prawami autorskimi. Za odtwarzanie jakiegoś utworu jego twórcy należy się wynagrodzenie. W związku z tym rodzi się zasadnicze pytanie, czy odtwarzanie muzyki w serwisie niesie ze sobą jakieś koszty dla właściciela zakładu?





Aktualności



profiauto






SiteLock