- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 9/2010
Podczas diagnostyki pojazdów samochodowych spotykamy się z różnymi usterkami, które są sygnalizowane przez kontrolkę usterki silnika. Po odczytaniu kodu błędu i jego skasowaniu usterka znika, jednak może pojawić się za kilka dni lub tygodni. W tym artykule przyjrzymy się bliżej takiej usterce, która pojawiała się w samochodzie VW Golf IV 1,9 TDI silnik AHF z 1999 r. Usterka dotyczyła potencjometru na pedale przyspieszenia i objawiała się zanikiem możliwości zmiany prędkości obrotowej silnika za pomocą pedału przyspieszenia i stałą wartością prędkości obrotowej na poziomie ok. 1200÷1500 obr/min. Usterka występowała w różnych okresach, bez określonej częstotliwości i ustępowała po kilku próbach uruchomienia lub pozostawieniu samochodu na krótszy lub dłuższy czas w stanie spoczynku. Wymieniono pedał przyspieszenia, co okazało się błędem. Jaka była faktyczna przyczyna usterki? Odpowiedź w numerze.