Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 9/2010

Konstrukcje silników rozwijają się. Wraz z nią pojawiają się nowe układy i elementy układów. W artykule autor zaprezentował dwa takie elementy: zawór powietrza obiegowego turbosprężarki dla funkcji hamowania silnikiem oraz klapy spalin. Obydwa, jeszcze rzadko, ale można już spotkać w samochodach.

Podczas diagnostyki pojazdów samochodowych spotykamy się z różnymi usterkami, które są sygnalizowane przez kontrolkę usterki silnika. Po odczytaniu kodu błędu i jego skasowaniu usterka znika, jednak może pojawić się za kilka dni lub tygodni. W tym artykule przyjrzymy się bliżej takiej usterce, która pojawiała się w samochodzie VW Golf IV 1,9 TDI silnik AHF z 1999 r. Usterka dotyczyła potencjometru na pedale przyspieszenia i objawiała się zanikiem możliwości zmiany prędkości obrotowej silnika za pomocą pedału przyspieszenia i stałą wartością prędkości obrotowej na poziomie ok. 1200÷1500 obr/min. Usterka występowała w różnych okresach, bez określonej częstotliwości i ustępowała po kilku próbach uruchomienia lub pozostawieniu samochodu na krótszy lub dłuższy czas w stanie spoczynku. Wymieniono pedał przyspieszenia, co okazało się błędem. Jaka była faktyczna przyczyna usterki? Odpowiedź w numerze.

W świecie, który ulega przemianom szybciej niż kiedykolwiek dotąd ludzie (szczególnie związani z obsługą klienta) są kluczowym ogniwem dającym firmie szanse rozwoju. To oni pozyskują informację od klienta, z rynku, z działań konkurencji i zamieniają ją w zysk, oferując klientowi to, czego potrzebuje. To właśnie wiedza i umiejętności pracowników umożliwiają korzystanie z innych zasobów firmy w sposób efektywny. Stanowisko kierownika serwisu jest kluczowe dla sprawnej organizacji zakładu. Jakie cechy powinien przejawiać kierownik i w jaki sposób należy przeprowadzić rekrutację na to stanowisko? Odpowiedź w artykule. Nakłady finansowe oraz czas i koszty związane bezpośrednio i pośrednio z rekrutacją nie zawsze są w pełni uświadamiane przez właścicieli firm. Jednak warsztaty samochodowe zwykle samodzielnie wybierają kandydatów do pracy. Jakie zasady rekrutacji na to stanowisko można polecić?  O tym w następnym numerze.

Podnośnik „pod geometrię” to ważne urządzenie stanowiące podstawę wyposażenia każdego warsztatu zajmującego się obsługą układu kierowniczego i układu zawieszenia samochodu. Do czego służy podnośnik pod geometrię? Jaki podnośnik wybrać? Odpowiedź w artykule.

Zespoły wskaźników, popularnie zwane „zegarami”, pełnią ważną rolę w systemie przepływu informacji między różnymi układami elektronicznymi w samochodzie, a przede wszystkim są podstawowym źródłem informacji  dla kierowcy. Podczas rozbierania „zegarów” najważniejszą sprawą jest nieuszkodzenie delikatnych elementów, a do takich należą wskaźniki. Więcej na temat zagrożeń w trakcie naprawy zestawu wskaźników w artykule.





Aktualności













SiteLock