Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Wkrótce nadejdzie wyczekiwana wiosna, a wraz z nią do prac wyruszą wszelkiego rodzaju maszyny rolnicze, w tym ciągniki i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami. To właśnie w tym okresie w stacjach kontroli pojazdów widać zwiększoną liczbę wizyt tych pojazdów. W artykule przypominamy, jakie warunki techniczne musi spełniać ciągnik rolniczy oraz przyczepa rolnicza.

Autor na podstawie własnego doświadczenia opisuje przebieg rejestracji samochodu wykupionego z leasingu. Czy faktycznie trzeba formalnie zarejestrować pojazd na siebie w ciągu 30 dni, jak przedstawia się w internecie? Jakie kary finansowe obowiązują za nieprzerejestrowanie auta kupionego w Polsce w ciągu 30 dni? Okazuje się, że wiele źródeł podaje błędne informacje w tym zakresie. Nie odróżnia się pojęcia obowiązku zawiadomienia od obowiązku rejestracji. Jak zgłosić zmianę właściciela używanego samochodu w urzędzie? Odpowiedzi na te wszystkie pytania można znaleźć w artykule.

Przyszłość motoryzacji wzbudza obecnie wiele emocji, głównie w kontekście przyjęcia przez Parlament Europejski celu bezemisyjności sprzedawanych nowych aut na 2035 r. Dzisiaj nie ma jednak pewności co do przyszłości aut na prąd. Branża motoryzacyjna bardzo szybko się zmienia, ciągle zaskakuje i możemy oczekiwać pojawienia się zupełnie nowych rodzajów napędów. Nie mniejsze emocje towarzyszyły naszym dziadkom i pradziadkom, którzy przed wojną dopiero zaczynali kontakt z motoryzacją. Wówczas jedynym miejscem, gdzie można było nacieszyć wzrok nowymi modelami i pomarzyć o posiadaniu automobilu, był dział samochodowy Targów Poznańskich. Na str. 27 przypominamy, jakie emocje wzbudzały wówczas te targi. Wielka rozmaitość eksponatów stanowiła dużą atrakcję dla fachowców samochodowych. Należał do nich bez wątpienia inż. Witold Rychter, nestor polskiej motoryzacji, którego poznałem jako prowadzącego wykłady na wydziale SiMR PW. Z pasją opowiadał studentom o każdym znanym mu przedwojennym modelu, zachwycał się ich właściwościami jezdnymi, szczególnie podkreślając niezwykłe zalety polskich konstrukcji. Samochody przestały być luksusowym obiektem pożądania i nie wywołują już takiego podekscytowania jak prawie 100 lat temu. Tym niemniej warto wybrać się z końcem marca do Poznania na Motor Show, aby poznać najnowsze trendy, które zmienią nasze podejście do samochodów w ciągu najbliższych lat. Zapraszam również już teraz na naszą majową konferencję „Stacje Kontroli Pojazdów – 2023”, gdzie będzie można porozmawiać o perspektywach systemu badań technicznych.

Zapraszam do lektury numeru

Krzysztof Trzeciak

Wkroczyliśmy w dziewiętnasty rok z zamrożoną wysokością opłat z a badania techniczne pojazdów. Sytuacja wielu przedsiębiorców staje się coraz trudniejsza przez stale rosnące koszty i spadek wartości pieniądza spowodowany inflacją. Dlatego zarząd PISKP zdecydował się zorganizować w terenie spotkania z przedsiębiorcami na temat waloryzacji opłat za badania techniczne, przekazać, co zostało już do tej pory zrobione, oraz zastanowić się wspólnie, co jeszcze można zrobić. W spotkaniach wzięli udział przedsiębiorcy zrzeszeni w Izbie, jak również ci niezrzeszeni. W artykule przedstawiono relację ze spotkań.

Benzynowe silniki 1.8 i 2.0 TFSI grupy Volkswagena, reprezentujące rodzinę jednostek napędowych typoszeregu EA888, są produkowane od przełomu lat 2007 i 2008. W tym czasie bazowe wersje tych silników doczekały się aż trzech kolejnych generacji, w których niemiecki koncern dokonał wielu istotnych zmian. Celem tych zmian było nie tylko sprostanie rosnącym wymaganiom norm ochrony środowiska, lecz także zoptymalizowanie silników pod kątem ich eksploatacji oraz serwisu. W artykule omówiono różnice w budowie poszczególnych generacji, wymieniono typowe awarie silników 1.8/2.0 TFSI oraz podano wskazówki dotyczące diagnozowania tych usterek.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock