Numer 9/2008
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 9/2008
Coraz częściej naprawa skomplikowanej elektroniki w samochodzie polega na poprawieniu połączeń elektrycznych, zaczynając od sterowników silnika umieszczonych przeważnie na samym silniku, a skończywszy na sterownikach zamka centralnego schowanych w drzwiach samochodu. W artykule autor przedstawia najczęstsze problemy z lutowaniem połączeń i sposoby ich unikania.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 9/2008
INFORMACJE Z BRANŻY
PRAKTYKA WARSZTATOWA
- Po pierwsze czystość - wpływ zanieczyszczeń paliwa
- Precyzyjne lutowanie, Mikołaj Słupski
- Po GVO tylko wymiana? Ignacy Horowski
TEORIA SAMOCHODU
- Regulator napięcia w samochodzie Toyota, Marek Bustrycki
W SERWISIE
- Opel Vectra 1.6/1.8 (1995-2000)
TECHNIKA
- Kompatybilność elektromagnetyczna w pojazdach, Bogusław Pijanowski
- Nowe C5
- Czy wiesz, że…
BADANIA TECHNICZNE
WYPOSAŻENIE WARSZTATOWE
RYNEK
- Inwestujemy w usługi motoryzacyjne, Mariusz Dziedziński
- Bezpieczny podnośnik, Radosław Bogdański
- Zlecenie naprawy serwisowej, Rafał Szczerbicki
- Marketing w warsztacie - komunikacja z głową, Maciej Matczak
- Obsłuż swojego Klienta (11), J. Rejsler
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 9/2008
O konieczności stałego inwestowania w swój warsztat samochodowy nie trzeba już przekonywać żadnego z właścicieli zakładów, zwłaszcza w obliczu czekających zmian po wygaśnięciu GVO. Stałym problemem pozostaje jednak uzyskanie potrzebnego do rozwoju kapitału. Duża konkurencyjność na rynku usług sprawia, że ceny za naprawy są utrzymywane na stosunkowo niskim poziomie, pomimo stale rosnących kosztów utrzymania zakładu. Czy istnieje inna niż kredyt droga pozyskania funduszy na inwestycje? Okazuje się, że tak. Rozpoczęło się przyjmowanie wniosków na dofinansowanie ze środków unijnych projektów inwestycyjnych dla przedsiębiorstw. Wsparcie finansowe ma trafić do przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm. Czy zakłady zajmujące się diagnozowaniem i naprawą samochodów mają szansę na uzyskanie dotacji na inwestycje? Na to pytanie odpowiadamy w artykule Mariusza Dziedzińskiego, eksperta ds. funduszy unijnych. W przyszłości będziemy starali się wskazywać możliwości pozyskiwania ze strony odpowiednich instytucji wsparcia, które pozwoli przedsiębiorcy prawidłowo formułować wniosek o pozyskanie dofinansowania. Już teraz przygotowaliśmy dla inwestujących w stacje kontroli pojazdów dwa specjalne poradniki, w ramach naszej nowej serii „Poradniki Motoryzacyjne”. Pierwszy poradnik „Vademecum inwestora SKP” dostarcza wiedzy na temat tworzenia projektu i budowy SKP, a także modernizacji już funkcjonujących stacji. Drugi poradnik „Przegląd wyposażenia SKP” jest bogatą prezentacją oferowanych na rynku urządzeń pomiarowo-kontrolnych i ma pomóc właścicielom stacji w dokonaniu trafnych wyborów sprzętu diagnostycznego. Obydwa poradniki można już zamawiać w naszej redakcji.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 9/2008
Hamulec parkingowy stosowany w nowych samochodach m.in. Audi A6 i A8, VW Passat, Volvo S80, Ford Mondeo, S-Max i Galaxy wymaga stosowania specjalnego urządzenia do dezaktywacji. Na rynku jest dostępnych wiele urządzeń diagnostycznych, lecz często odstraszają one potencjalnych nabywców skomplikowaną obsługą lub wysoką ceną. Widząc te potrzeby rynku firma TRW opracowała odpowiednie narzędzie, służące nie tylko do obsługi hamulca elektrycznego oraz elektrohydraulicznego, lecz również innych układów. Więcej na temat możliwości urządzenia YTD700 w numerze.
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 9/2008
Każdy prowadzący warsztat obsługi pojazdów wcześniej czy później napotyka na swojej drodze tzw. „trudnego klienta”, niezadowolonego z nawet najlepiej wykonanej naprawy. Czy zastosowanie pewnych wewnętrznych procedur w warsztacie, chociażby przez wprowadzenie dokumentu zlecenia serwisowego, może pomóc wyjść z takich sytuacji obronna ręką? W artykule przedstawiono różne rodzaje umów na wykonanie usługi oraz treści, jakie powinny być w nich zawarte.