Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 9/2008

Coraz częściej naprawa skomplikowanej elektroniki w samochodzie polega na poprawieniu połączeń elektrycznych, zaczynając od sterowników silnika umieszczonych przeważnie na samym silniku, a skończywszy na sterownikach zamka centralnego schowanych w drzwiach samochodu. W artykule autor przedstawia najczęstsze problemy z lutowaniem połączeń i sposoby ich unikania.

O konieczności stałego inwestowa­nia w swój warsztat samochodowy nie trzeba już przekonywać żadnego z wła­ścicieli zakładów, zwłaszcza w obliczu czekających zmian po wygaśnięciu GVO. Stałym problemem pozostaje jed­nak uzyskanie potrzebnego do rozwoju kapitału. Duża konkurencyjność na rynku usług sprawia, że ceny za na­prawy są utrzymywane na stosunko­wo niskim poziomie, pomimo stale ro­snących kosztów utrzymania zakładu. Czy istnieje inna niż kredyt droga po­zyskania funduszy na inwestycje? Okazuje się, że tak. Rozpoczęło się przyjmowanie wniosków na dofinan­sowanie ze środków unijnych projek­tów inwestycyjnych dla przedsię­biorstw. Wsparcie finansowe ma trafić do przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm. Czy zakłady zajmujące się diagnozowaniem i naprawą samo­chodów mają szansę na uzyskanie do­tacji na inwestycje? Na to pytanie od­powiadamy w artykule Mariusza Dzie­dzińskiego, eksperta ds. funduszy unij­nych. W przyszłości będziemy starali się wskazywać możliwości pozyskiwa­nia ze strony odpowiednich instytucji wsparcia, które pozwoli przedsiębiorcy prawidłowo formułować wniosek o po­zyskanie dofinansowania. Już teraz przygotowaliśmy dla inwestujących w stacje kontroli pojazdów dwa specjalne poradniki, w ramach naszej nowej se­rii „Poradniki Motoryzacyjne”. Pierw­szy poradnik „Vademecum inwestora SKP” dostarcza wiedzy na temat two­rzenia projektu i budowy SKP, a także modernizacji już funkcjonujących sta­cji. Drugi poradnik „Przegląd wyposa­żenia SKP” jest bogatą prezentacją ofe­rowanych na rynku urządzeń pomia­rowo-kontrolnych i ma pomóc właści­cielom stacji w dokonaniu trafnych wyborów sprzętu diagnostycznego. Obydwa poradniki można już zama­wiać w naszej redakcji.

Hamulec parkingowy stosowany w nowych samochodach m.in. Audi A6 i A8, VW Passat, Volvo S80, Ford Mondeo, S-Max i Galaxy wymaga stosowania specjalnego urządzenia do dezaktywacji. Na rynku jest dostępnych wiele urządzeń diagnostycznych, lecz często odstraszają one po­tencjalnych nabywców skomplikowaną obsługą lub wysoką ceną. Widząc te potrzeby rynku firma TRW opracowała odpo­wiednie narzędzie, służące nie tylko do obsługi hamulca elek­trycznego oraz elektrohydraulicznego, lecz również innych układów. Więcej na temat możliwości urządzenia YTD700 w numerze.

Każdy prowadzący warsztat obsługi pojazdów wcześniej czy później napotyka na swojej drodze tzw. „trudnego klienta”, niezadowolonego z nawet najlepiej wykonanej naprawy. Czy zastosowanie pewnych wewnętrznych procedur w warsztacie, chociażby przez wprowadzenie dokumentu zlecenia serwisowego, może pomóc wyjść z takich sytuacji obronna ręką? W artykule przedstawiono różne rodzaje umów na wykonanie usługi oraz treści, jakie powinny być w nich zawarte.





Aktualności













SiteLock