- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 9/2008
O konieczności stałego inwestowania w swój warsztat samochodowy nie trzeba już przekonywać żadnego z właścicieli zakładów, zwłaszcza w obliczu czekających zmian po wygaśnięciu GVO. Stałym problemem pozostaje jednak uzyskanie potrzebnego do rozwoju kapitału. Duża konkurencyjność na rynku usług sprawia, że ceny za naprawy są utrzymywane na stosunkowo niskim poziomie, pomimo stale rosnących kosztów utrzymania zakładu. Czy istnieje inna niż kredyt droga pozyskania funduszy na inwestycje? Okazuje się, że tak. Rozpoczęło się przyjmowanie wniosków na dofinansowanie ze środków unijnych projektów inwestycyjnych dla przedsiębiorstw. Wsparcie finansowe ma trafić do przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm. Czy zakłady zajmujące się diagnozowaniem i naprawą samochodów mają szansę na uzyskanie dotacji na inwestycje? Na to pytanie odpowiadamy w artykule Mariusza Dziedzińskiego, eksperta ds. funduszy unijnych. W przyszłości będziemy starali się wskazywać możliwości pozyskiwania ze strony odpowiednich instytucji wsparcia, które pozwoli przedsiębiorcy prawidłowo formułować wniosek o pozyskanie dofinansowania. Już teraz przygotowaliśmy dla inwestujących w stacje kontroli pojazdów dwa specjalne poradniki, w ramach naszej nowej serii „Poradniki Motoryzacyjne”. Pierwszy poradnik „Vademecum inwestora SKP” dostarcza wiedzy na temat tworzenia projektu i budowy SKP, a także modernizacji już funkcjonujących stacji. Drugi poradnik „Przegląd wyposażenia SKP” jest bogatą prezentacją oferowanych na rynku urządzeń pomiarowo-kontrolnych i ma pomóc właścicielom stacji w dokonaniu trafnych wyborów sprzętu diagnostycznego. Obydwa poradniki można już zamawiać w naszej redakcji.