Numer 9/2008
- Szczegóły
- Sylwester Murawski
- Kategoria: Numer 9/2008
Artykuł porusza trzy tematy dotyczące badań technicznych, które od dłuższego czasu wywołują niepokój i pozostają wciąż nierozwiązane:
- konkurencyjność SKP,
- czy każdy wiekowy pojazd jest zabytkowy
- czy przyczepy lekkie są faktycznie zawsze sprawne.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 9/2008
Bosch opracował nową przystawkę CAM 847 do stanowiska probierczego EPS 815. Umożliwia ona kontrolę zespołów wtryskowych (UP = wtryskiwacz + przewód + pompa) i pompowtryskiwaczy (UI) produkcji Bosch, stosowanych zarówno w silnikach samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Dzięki temu stół EPS 815 z przystawką KMA 802/822 staje się uniwersalnym stanowiskiem probierczym do wszystkich systemów wtryskowych diesla. Więcej na temat urządzenia w numerze.
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 9/2008
Nadzieje o swobodnym dostępie do informacji technicznych po roku 2010, gdy przestanie obowiązywać GVO, odejdą do lamusa. Czym to w praktyce grozi dla warsztatów i dla użytkowników samochodów? Autor opisuje przypadek z własnego „podwórka”, gdy nieudolna naprawa wykonana w ASO naraziła klienta na znaczne wydatki, bowiem polegała jedynie na wymianie elementów typowanych dość przypadkowo jako wadliwe.
- Szczegóły
- J. Rejsler
- Kategoria: Numer 9/2008
„Klient ma zawsze rację” - takie powiedzenie funkcjonuje jako motto w wielu relacjach z klientami. Kłótnia z klientem nie jest w ogóle uwzględniana w procesie obsługiwania i dlatego często, w sytuacji kiedy istotnie konflikt staje się na nabrzmiały, obie jego strony rozpoczynają utarczkę słowną. Jak zachować się w sytuacji konfliktowej z klientem? Porady w artykule.
- Szczegóły
- Dieter Eppinger
- Kategoria: Numer 9/2008
Aby można było uzyskać jeszcze wyższe ciśnienia wtrysku, trzeba minimalizować przecieki we wtryskiwaczach i pompie, co oznacza, że luzy i tolerancje pasowań muszą być bardzo małe. To z kolei wymaga dostarczania do silnika bardzo czystego paliwa. Jakie czynniki wpływają na czystość paliwa i jaka jest wrażliwość nowoczesnych układów Common Rail na jakość paliwa? Więcej w artykule.