Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 9/2008

Artykuł porusza trzy tematy dotyczące badań technicznych, które od dłuższego czasu wywołują niepokój i pozostają wciąż nierozwiązane:

  • konkurencyjność SKP,
  • czy każdy wiekowy pojazd jest zabytkowy
  • czy przyczepy lekkie są faktycznie zawsze sprawne.

Bosch opracował nową przystawkę CAM 847 do stanowiska probierczego EPS 815. Umożliwia ona kontrolę zespołów wtryskowych (UP = wtry­skiwacz + przewód + pompa) i pompowtryski­waczy (UI) produkcji Bosch, sto­sowanych zarówno w silnikach samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Dzięki temu stół EPS 815 z przystawką KMA 802/822 staje się uniwersalnym stanowiskiem probierczym do wszystkich systemów wtryskowych diesla. Więcej na temat urządzenia w numerze.

Nadzieje o swobodnym dostępie do informacji technicznych po roku 2010, gdy przestanie obowiązywać GVO,  odejdą do lamusa. Czym to w praktyce grozi dla warsztatów i dla użytkowników samochodów? Autor opisuje przypadek  z własnego „podwórka”, gdy nieudolna naprawa wykonana w ASO naraziła klienta na znaczne wydatki, bowiem polegała jedynie na wymianie elementów typowanych dość przypadkowo jako wadliwe. 

„Klient ma zawsze rację” - takie powiedzenie funkcjonu­je jako motto w wielu relacjach z klientami. Kłótnia z klientem nie jest w ogóle uwzględniana w proce­sie obsługiwania i dlatego często, w sytuacji kiedy istotnie konflikt staje się na nabrzmiały, obie jego strony rozpoczynają utarczkę słowną. Jak zachować się w sytuacji konfliktowej z klientem? Porady w artykule.

Aby można było uzyskać jeszcze wyższe ci­śnienia wtrysku, trzeba minimalizować przecieki we wtryskiwaczach i pompie, co oznacza, że luzy i tolerancje pasowań muszą być bardzo małe. To z kolei wymaga dostarczania do silnika bardzo czystego paliwa. Jakie czynniki wpływają na czystość paliwa i jaka jest wrażliwość nowoczesnych układów Common Rail na jakość paliwa? Więcej w artykule.





Aktualności













SiteLock