Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2009

Znana jest wśród diagnostów SKP pokusa skracania i upraszczania procedury bada­nia. Dotyczy to w sposób szczególny tych diagnostów, którzy mają za sobą okres wieloletniej pracy w stacji kontroli pojazdów. Dlaczego tak się dzieje? Jaki jest zestaw czyn­ności, które musi wykonać diagnosta przy zwykłym badaniu okresowym? Odpowiedzi w artykule.

Tematem tego artykułu jest kontrolka MIL - źródło informacji, zarówno dla kierowcy, jak i diagnosty, o uszkodzeniach wykrytych przez system diagnostyki pokładowej standardu OBD II/EOBD.

Metaliczne dźwięki o wysokiej częstotliwości i wibracje nadwozia podczas pracy silnika na biegu jałowym, to przeważnie znak, że czas skontrolować stan układu wylotowego. Najczęściej hałasy są spowodowane dotyka­niem tłumika lub rury wylotowej do nadwozia. W jaki sposób diagnozować przyczyny hałasu, gdy układ wydechowy wygląda na sprawny? Wyjaśnienie w artykule.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Silniki Diesla

  • Pompowtryskiwacze (4) - wymiana, Jacek Łęgiewicz

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Tuning

Rynek części

  • Program BestParts dla warsztatów niezależnych
  • Nowe opony letnie

Technika samochodowa

Organizacja i prawo w warsztacie

  • Obsłuż swojego Klienta (17), J. Rejsler

W serwisie

  • Nissan Micra 1.0/1.3 (1999÷2000)

Często się zdarza, szczególnie mechanikom nie bardzo nadążającym za nowszą techni­ką, że za przyczynę usterki jest typowane uszkodzenie samego silnika. Tymczasem powód może być bardzo prosty. Dlatego pochopne kupowanie, czy nawet tzw. załatwianie części zamiennych na próbę, powinno być poprzedzone dokład­nym sprawdzeniem instalacji samochodowej i - co jest bar­dzo ważne - wtyczek i połączeń elektrycznych. Autor podaje w artykule kilka przykładów czasochłonnego poszukiwania usterek, których nie było.





Aktualności













SiteLock