Numer 5/2009
- Szczegóły
- Sylwester Murawski
- Kategoria: Numer 5/2009
Znana jest wśród diagnostów SKP pokusa skracania i upraszczania procedury badania. Dotyczy to w sposób szczególny tych diagnostów, którzy mają za sobą okres wieloletniej pracy w stacji kontroli pojazdów. Dlaczego tak się dzieje? Jaki jest zestaw czynności, które musi wykonać diagnosta przy zwykłym badaniu okresowym? Odpowiedzi w artykule.
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 5/2009
Tematem tego artykułu jest kontrolka MIL - źródło informacji, zarówno dla kierowcy, jak i diagnosty, o uszkodzeniach wykrytych przez system diagnostyki pokładowej standardu OBD II/EOBD.
- Szczegóły
- Rafał Dmowski
- Kategoria: Numer 5/2009
Metaliczne dźwięki o wysokiej częstotliwości i wibracje nadwozia podczas pracy silnika na biegu jałowym, to przeważnie znak, że czas skontrolować stan układu wylotowego. Najczęściej hałasy są spowodowane dotykaniem tłumika lub rury wylotowej do nadwozia. W jaki sposób diagnozować przyczyny hałasu, gdy układ wydechowy wygląda na sprawny? Wyjaśnienie w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 5/2009
Informacje z branży
- Wyniki kontroli NIK, Kazimierz Zbylut
- Stawki roboczogodzin w Polsce - relacja z 4 Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Ciśnienie pod nadzorem
- Usterki czujników obciążenia, Stanisław Mikołaj Słupski
- Samochód z systemem OBD II/EOBD w serwisie (cz. 4), Stefan Myszkowski
Silniki Diesla
- Pompowtryskiwacze (4) - wymiana, Jacek Łęgiewicz
Badania techniczne
- Badanie odporności na ogień, Andrzej Jakubowski
- Procedura okresowego badania technicznego, Sylwester Murawski
- Badaj ogranicznik - o ile jest to możliwe, Rafał Szczerbicki
Mechanika pojazdowa
- Uszkodzenia turbosprężarek, Marcin Kaszuba
- Obsługujemy klimatyzację, Ignacy Horowski
- Płukanie układu klimatyzacji zwiększa jego żywotność
- Uciążliwe wibracje, Rafał Dmowski
Tuning
- Modyfikacje pojazdu w świetle prawa, Marcin Barcinkiewicz
- Chiptuning silnika Audi 3.0 TDi, Marek Staszewski
Rynek części
- Program BestParts dla warsztatów niezależnych
- Nowe opony letnie
Technika samochodowa
Organizacja i prawo w warsztacie
- Obsłuż swojego Klienta (17), J. Rejsler
W serwisie
- Nissan Micra 1.0/1.3 (1999÷2000)
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 5/2009
Często się zdarza, szczególnie mechanikom nie bardzo nadążającym za nowszą techniką, że za przyczynę usterki jest typowane uszkodzenie samego silnika. Tymczasem powód może być bardzo prosty. Dlatego pochopne kupowanie, czy nawet tzw. załatwianie części zamiennych na próbę, powinno być poprzedzone dokładnym sprawdzeniem instalacji samochodowej i - co jest bardzo ważne - wtyczek i połączeń elektrycznych. Autor podaje w artykule kilka przykładów czasochłonnego poszukiwania usterek, których nie było.