Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 1/2011

Większość współczesnych skuterów ma przekładnie bezstopniowe. Przekładnia bezstopniowa składa się z pasa napędowego współpracującego z kołami pasowymi o zmiennej średnicy. Kluczowym elementem tej przekładni jest multiwariator. Jak działa multiwariator i jakie stwarza problemy - o tym w artykule.

 

Wiele lat temu temat zakłóceń elektromagnetycznych był bardzo modny. Sprawa dotyczyła przede wszystkim trzeszczącego radia w samochodzie. Bez specjalnych przyrządów można było szybko zlokalizować winowajcę, którym mógł być albo układ zapłonowy, albo dowolna maszyna elektryczna, czyli silnik elektryczny wycieraczek, elektryczny wentylator lub generator. W następnych latach pojawiły się elektroniczne sterowniki zarządzające pracą silnika. Pojawił się nowy problem, a mianowicie wpływ pól elektromagnetycznych na funkcjonowanie, a nawet na uszkodzenia samego sterownika. Receptą na uniknięcie niepożądanych zjawisk jest ..... Więcej w artykule.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Akademia motocyklowa

Rynek

  • Wpływ rozwoju motoryzacji na oleje silnikowe, Artur Błażej

Akademia

  • Sygnał dźwiękowy - budowa, zasada działania, Marek Bustrycki

Lakiernictwo

W serwisie

  • C3 1.4 HDi/1.4 HDi 16V (2002-2005)

 

Przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów, aby zachęcić klienta do przeprowadzenia badania technicznego pojazdu akurat u nich, uciekają się do stosowania nieuczciwych praktyk, o czym świadczą sygnały napływające z Polski. Autor w artykule przypomina, jakie praktyki wobec konkurencyjnych SKP są nieuczciwe i czym to grozi.

 

Problemy z turbosprężarkami w silnikach Diesla to temat dosyć popularny wśród warsztatów. Bardzo dużo usterek jest spowodowanych niewłaściwą eksploatacją samochodów z doładowanymi silnikami oraz niewłaściwą obsługą. W przypadku silników HDi montowanych w samochodach grupy PSA, Ford, Mazda dochodzi jednak często do powtórnych uszkodzeń turbosprężarek po ich wymianie. Co jest tego przyczyną? Odpowiedź w numerze.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock