Numer 1/2011
- Szczegóły
- Rafał Dmowski
- Kategoria: Numer 1/2011
Większość współczesnych skuterów ma przekładnie bezstopniowe. Przekładnia bezstopniowa składa się z pasa napędowego współpracującego z kołami pasowymi o zmiennej średnicy. Kluczowym elementem tej przekładni jest multiwariator. Jak działa multiwariator i jakie stwarza problemy - o tym w artykule.
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 1/2011
Wiele lat temu temat zakłóceń elektromagnetycznych był bardzo modny. Sprawa dotyczyła przede wszystkim trzeszczącego radia w samochodzie. Bez specjalnych przyrządów można było szybko zlokalizować winowajcę, którym mógł być albo układ zapłonowy, albo dowolna maszyna elektryczna, czyli silnik elektryczny wycieraczek, elektryczny wentylator lub generator. W następnych latach pojawiły się elektroniczne sterowniki zarządzające pracą silnika. Pojawił się nowy problem, a mianowicie wpływ pól elektromagnetycznych na funkcjonowanie, a nawet na uszkodzenia samego sterownika. Receptą na uniknięcie niepożądanych zjawisk jest ..... Więcej w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 1/2011
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Wymieniamy świece żarowe, Ignacy Horowski
- Czujniki ciśnienia absolutnego - diagnostyka cz. 2, Stefan Myszkowski
- Wyposażenie elektryczne pojazdów - elektroniczne układy zapłonowe z rozdzielaczem zapłonu, Marek Bustrycki
- Niepożądane zakłócenia elektromagnetyczne, Stanisław Mikołaj Słupski
Badania techniczne
- Identyfikacja pojazdów (6) - uszkodzenia pól numerowych
- Kontrola świateł ksenonowych oraz do jazdy w dzień, Krzysztof Cieślak
- Nieuczciwa konkurencja w działalności SKP, Marcin Barankiewicz
Mechanika pojazdowa
- Naprawiamy pierścienie tłokowe w dwusuwach, Rafał Dmowski
- Trudny przypadek turbosprężarki, Mariusz Maksym
Akademia motocyklowa
Rynek
- Wpływ rozwoju motoryzacji na oleje silnikowe, Artur Błażej
Akademia
- Sygnał dźwiękowy - budowa, zasada działania, Marek Bustrycki
Lakiernictwo
- Naprawy lakiernicze elementów - metody, zalety i wady
- Miejscowe naprawy lakiernicze, Łukasz Kelar
- Uczyć i szkolić, Radosław Bogdański
- Oferta szkoleń na 2011
- Organizacja i prawo w warsztacie
- Kiedy badanie w SKP może być nieodpłatne? Rafał Szczerbicki
W serwisie
- C3 1.4 HDi/1.4 HDi 16V (2002-2005)
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 1/2011
Przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów, aby zachęcić klienta do przeprowadzenia badania technicznego pojazdu akurat u nich, uciekają się do stosowania nieuczciwych praktyk, o czym świadczą sygnały napływające z Polski. Autor w artykule przypomina, jakie praktyki wobec konkurencyjnych SKP są nieuczciwe i czym to grozi.
- Szczegóły
- Mariusz Maksym
- Kategoria: Numer 1/2011
Problemy z turbosprężarkami w silnikach Diesla to temat dosyć popularny wśród warsztatów. Bardzo dużo usterek jest spowodowanych niewłaściwą eksploatacją samochodów z doładowanymi silnikami oraz niewłaściwą obsługą. W przypadku silników HDi montowanych w samochodach grupy PSA, Ford, Mazda dochodzi jednak często do powtórnych uszkodzeń turbosprężarek po ich wymianie. Co jest tego przyczyną? Odpowiedź w numerze.