Numer 1/2011
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 1/2011
W artykule zostały przedstawione zalecenia frmy Pierburg dotyczące diagnostyki czujników ciśnienia absolutnego oraz czujników temperatury powietrza dolotowego, znajdujących się w niektórych wykonaniach tych czujników. Artykuł zawiera również dane kontrolne czujników ciśnienia absolutnego produkcji frmy Pierburg.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 1/2011
Elementy karoseryjne pojazdów w trakcie eksploatacji podlegają działaniu czynników atmosferycznych oraz uszkodzeniom mechanicznym, które swoim zasięgiem obejmują wielokrotnie pola numerowe pojazdów. W takiej sytuacji jest utrudnione ustalenie, czy uszkodzenie pola numerowego pojazdu miało związek z oddziaływaniem czynników zewnętrznych lub naprawą powypadkową, czy działaniem przestępczym. W artykule podano przykłady różnych uszkodzeń numerów VIN.
- Szczegóły
- Krzysztof Cieślak
- Kategoria: Numer 1/2011
Dla ograniczenia kosztów zakupu oryginalnych kompletnych lamp kierowcy zwykle decydują się na wyposażenie dostępne w supermarketach czy też osiedlowych sklepach motoryzacyjnych. Niestety zdecydowana większość zapomina, że takie upiększanie jest niezgodne z przepisami. W artykule zostały podane podstawy prawne dopuszczenia takich pojazdów do ruchu oraz zasady stosowania świateł typu ksenon i dziennych.
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 1/2011
Okazuje się, że zdarzają się przypadki obchodzenia przepisów dotyczących pobierania opłat za badania techniczne. I nie są one wcale tak rzadkie. Problem ten jest bardziej skomplikowany niż mogłoby się wydawać. Jakich sytuacji dotyczy i jakie są rozstrzygnięcia prawne? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Łukasz Kelar
- Kategoria: Numer 1/2011
W Polsce zdarza się co roku ponad 300 tys. drobnych kolizji drogowych, w których samochody zostają uszkodzone tak, że wymagają jedynie miejscowych napraw lakierniczych. Rynek tego typu usług jest więc olbrzymi i stale rośnie. W artykule przedstawiono nową
linie produktów frmy NOVOL pod nazwą Ultra. Ideą jej powstania było zaoferowanie lakiernikom kilku wyrobów, specjalnie przygotowanych do wykonywania szybkich, niewielkich napraw.