Numer 9/2012
- Szczegóły
- Krzysztof Cieślak
- Kategoria: Numer 9/2012
Dla stacji kontroli pojazdów historia pod nazwą CEPiK rozpoczęła się 1 stycznia 2004 r. Tego dnia zaczęło obowiązywać rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie opłaty ewidencyjnej. Często diagności zadają sobie pytanie, co właściwie jest wysyłane w plikach generowanych przez program do prowadzenia rejestru badań? Czy to są jakieś poufne informacje? W artykule autor wyjaśnia, co wysyłamy i jak działa CEP.
- Szczegóły
- Rafał Dmowski
- Kategoria: Numer 9/2012
Czy mechanik powinien montować część, o której wie, że jest nietrwała, nie spełnia pewnych standardów lub jest niskiej jakości? Czy naprawa przeprowadzona z użyciem takich części będzie skuteczna? Czy klient będzie z zadowolony z takiej naprawy i czy poleci usługi warsztatu innym klientom? Czy właściciele warsztatów powinni narażać swój wizerunek rzetelnego usługodawcy? Autor odpowiada na te pytania w swoim artykule, opierając się na własnych doświadczeniach w stosowaniu części różnego pochodzenia.
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 9/2012
W artykule autor podaje kilka praktycznych porad z zakresu diagnostyki, opartych na swoich doświadczeniach. Między innymi wyjaśnia, czy zapalenie się lampki MIL zawsze świadczy o usterce w systemie sterowania silnikiem, dlaczego po zamontowaniu nowego czujnika (położenia wału lub wałka rozrządu) nie można uruchomić silnika, gdzie poszukiwać usterki, gdy na postoju włącza się dmuchawa wewnątrz kabiny pasażerskiej?
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 9/2012
Nikt nie lubi być kontrolowany. Niestety prawo zmusza przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów do poddawania się corocznym kontrolom starosty oraz przynajmniej raz na 5 lat procedurze sprawdzenia stacji przez inspektorów Transportowego Dozoru Technicznego. Wykonując swoje zadania, zwłaszcza w zakresie nadzoru i kontroli, właściwy organ działa wyłącznie na podstawie i w granicach prawa, ale musi się to odbywać dodatkowo z poszanowaniem uzasadnionych interesów przedsiębiorcy. Mimo że stosowne przepisy, oczywiście z pewnymi modyfikacjami, obowiązują od 2004 r., niektóre kwestie nadal budzą wątpliwości.
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 9/2012
Unia Europejska cały czas zmierza w kierunku ujednolicenia systemu badań technicznych pojazdów we wszystkich krajach członkowskich, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii bezpieczeństwa i stanu technicznego pojazdów, jako jednej z przyczyn wypadków drogowych. Co zawiera projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów? Jakie w związku z tym czekają zmiany w organizacji pracy stacji SKP? Odpowiedź w numerze.