Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 9/2012

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Szkolenia regionalne dla stacji kontroli pojazdów
  • Zapraszamy na Automechanikę

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Technika samochodowa

  • Najmniejszy silnik Forda - Jerzy Dyszy
  • Z.E. znaczy elektryczny
  • S(z)koda - Piotr Pijanowski
  • Nowinki techniczne

Wyposażenie warsztatowe

Rynek

W serwisie

  • BMW 330d E46 (1998-2001)

 

Nasz wiodący temat numeru urządzenia do serwisowania opon zbiegł się w czasie z dyskusją nad zmianą przepisów mających na celu zmuszenie kierowców do okresowej zmiany opon na zimowe. Według wstępnych założeń na zimówkach będziemy musieli poruszać się od 1 listopada do 31 marca. W dyskusji zabrakło jednak, moim zdaniem, odniesienia się do realnych możliwości wykonania takiego przepisu. Wyobraźmy sobie, co będzie działo się u wulkanizatorów, kiedy wszyscy kierowcy będą zmuszeniu naraz zmieniać opony. Spóźnienie się z wymianą może być groźne dla użytkownika auta, bowiem zdarzały się sytuacje, że ubezpieczyciele odmawiali wypłaty pieniędzy, gdy pojazd był wyposażony w okresie zimowym w letnie ogumienie. A może do łask wrócą opony całoroczne? W numerze prezentujemy najnowocześniejsze wyważarki i montażownice. Ich konstrukcja umożliwi warsztatom sprawną obsługę klientów, których nagły napływ zostanie wymuszony nowymi przepisami. Już teraz warto pomyśleć o rozwiązaniu nadchodzącego problemu. O innych, oczekiwanych zmianach przepisów, tym razem dotyczących ujednolicenia systemu badań technicznych pojazdów we wszystkich krajach Unii, piszemy na stronach 16 i 19. Jeżeli propozycje te wejdą w życie, to czeka nas mała rewolucja. Skorzystają na niej właściciele samochodów, bowiem nie będzie potrzeby, aby przerejestrować go w nowym kraju zamieszkania. Turyści wyjeżdżający na wakacje nie będę musieli obawiać się wygaśnięcia terminu okresowego badania technicznego, gdyż będą mogli je wykonać w każdym kraju UE.

Artykuł o dobieraniu testera pod kątem działalności prowadzonej przez warsztat. Autor podaje wskazówki dotyczące wyboru testera diagnostycznego, optymalnie dostosowanego do rodzaju działalności prowadzonej przez warsztat. Tak, aby warsztat kupował tester „skrojony na miarę".

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock