Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 6/2012

W związku z częstymi pytaniami dotyczącymi obowiązkowego wyposażenia przyczep w światła zewnętrzne, autor przybliża w artykule kilka zagadnień z tym związanych. Opisuje zmiany w przepisach, które nastąpiły w okresie kilku lat, a także przedstawia podstawy prawne z zakresu wyposażenia obowiązkowego oraz podaje kilka ciekawych rozwiązań dotyczących wyposażenia przyczep w światła zewnętrzne.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

Wyposażenie warsztatowe

Rynek

  • BMW od podszewki - Jacek Dobkowski
  • Silniki z dedykowanym olejem
  • Pomoc w naprawach elektroniki

W serwisie

  • Dacia Logan 1 4/1 6 MPi (2004÷2011)
  • Quiz motoryzacyjny

 

W tym numerze nieco więcej miejsca poświęciliśmy podnośnikom samochodowym nie bez powodu. Największy boom na podnośniki miał miejsce pod koniec lat 90. ubiegłego wieku. W nowo powstających warsztatach i stacjach kontroli pojazdów stanowiły one pierwszoplanowe wyposażenie, w starych zastępowały zasypywane kanały. Obecnie przyszedł czas wymiany wypracowanego już sprzętu. Właściciele warsztatów i SKP ponownie stają więc przed niełatwą decyzją wyboru. Nie ułatwia jej imponująca oferta podnośników na rynku. O zaletach i wadach różnych rozwiązań konstrukcyjnych piszemy na str. 42, natomiast kilka spośród najciekawszych i polecanych prezentujemy na str. 46. Wiodące przez długi czas prym podnośniki śrubowe z łańcuchem w podstawie są obecnie zastępowane podnośnikami bez podstawy z synchronizacją elektroniczną, a nawet droższymi podnośnikami hydraulicznymi. Niezależnie od typu wybranego podnośnika, warto zwracać uwagę na serwis i dostępność części zamiennych. Nie muszę dodawać, że najgorszym doradcą przy zakupie jest jego cena.

 

W dniu 16 maja br. w Dzienniku Ustaw pod pozycją 525 ukazało się rozporządzenie ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z 27 kwietnia, zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Zmiany wchodzą w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, tj. 16 czerwca 2012 r. Jest to mała nowelizacja, związana z oznakowaniem pojazdów straży miejskiej (gminnej). Co się zmienia? Odpowiedź w artykule.

 

Publikujemy pierwszy z cyklu artykułów prezentujących układy wtryskowe Common Rail firmy Siemens. Układy te konstrukcyjnie są bardzo zbliżone do systemów Bosch. W cyklu zaprezentujemy budowę i działanie wszystkich generacji CR Siemens, jak również wskazówki diagnostyczne dotyczące poszczególnych podzespołów.

 





Aktualności













SiteLock