- Szczegóły
- Wiesław Wielgołaski
- Kategoria: Numer 6/2012
Wśród materiałów stosowanych do budowy nadwozi samochodów coraz większą rolę odgrywają tworzywa sztuczne. We współczesnym samochodzie z tych materiałów są wykonane zderzaki, kraty wlotu powietrza, obudowy reflektorów i lusterek zewnętrznych, spoilery, listwy zewnętrzne, wzmocnienia czołowe, a także elementy poszycia zewnętrznego. Od wielu lat autor opisuje technologie napraw i prowadzi szkolenia z zakresu naprawy tworzyw sztucznych, także dla pracowników towarzystw ubezpieczeniowych. Jednak naprawy elementów z tworzyw sztucznych w dalszym ciągu nie są popularne. Nie chodzi tu tylko o warsztaty naprawcze, które stosują do napraw jakieś dziwne technologie, żeby było taniej. Prawdziwy, profesjonalny warsztat naprawiający elementy z tworzyw sztucznych nie utrzyma się bowiem na polskim rynku ze względu na zbyt niską opłacalność usług. Autor przypomina kilka technik naprawy elementów z tworzyw sztucznych i pokazuje, że nie są one trudne, nie wymagają dużego nakładu kapitałowego, a wydajność zestawów umożliwia wykonanie setki profesjonalnych napraw.