Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 12/2008

W ostatnim czasie wzrosła znacząco liczba problemów związanych z badaniami technicznymi pojazdów marki SAM. Mamy do czynienia z usi­łowaniem przeniesienia elementu nośnego po­jazdu używanego i zarejestrowanego na pojazd zgłaszany jako skonstru­owanego samodzielnie. Niszczone są cechy identyfikacyjne, a właściciel pojazdu deklaruje w zgłoszeniu samodzielność konstrukcji. Autor wskazuje w artykule na zagrożenia związane z dopuszczaniem takich pojazdów do ruchu.

WSTĘP - Krzysztof Trzeciak

INFORMACJE Z BRANŻY

  • Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego

PRAKTYKA WARSZTATOWA

WYPOSAŻENIE WARSZTATOWE

  • NEO - mistrzowskie narzędzia w serwisie
  • Automechanika 2008 - targowe nowości

BADANIA TECHNICZNE

TECHNIKA

  • Nowy silnik V6 dCi w Lagunie Coupe

RYNEK

W SERWISIE

  • Renault Megane Diesel

Mija właśnie 10 lat od czasu, gdy w pojazdach samochodowych zaczęto montować systemy zasilania Common Rail. Jest to wystarczający czas, aby można było ocenić trwałość tego systemu i wskazać jego słabe punkty. Okazuje się, że koszty naprawy podzespołów systemu w przypadku samochodów starszych niż 7-8 lat są tak duże, że przywracanie ich sprawności staje się nieopłacalne. Autor przedstawia przyczyny przyspieszonego zużycia wtryskiwaczy oraz warunki skutecznej naprawy systemów. Jest to pierwszy artykuł z większego cyklu poświęconego regeneracji układów wtryskowych.

O ile postęp techniki sprawił, że do oświetlenia drogi są używane coraz doskonalsze źródła światła, o tyle swoboda w użytkowaniu świateł samochodu może pozostawiać wiele do życzenia. Autor przedstawia przykłady najczęściej spotykanych nieprawidłowości w oświetleniu pojazdów.

W nowym roku oczekiwane są regulacje prawne, obejmujące funkcjonowanie stacji kontroli pojazdów. W artykule przedstawiono szczegóły prac nad ostatecznym kształtem ustawy zmieniającej ustawę „Prawo o ruchu drogowym”. Jaki będzie podział SKP, co stanie się z pierwszym badaniem i czy zmieni się czasookres badania przyczep? Odpowiedź można znaleźć w numerze.





Aktualności













SiteLock