Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 12/2008

Podczas napraw nowoczesnych diesli spotykamy się z elementami sterowanymi elektronicznie, które w razie awarii powodują zapalenie kontrolki MIL, lecz nie powodują przez to utrudnień w poruszaniu się pojazdem. Autor omawia przypadek uszkodzenia układu sterowania przepustnicy w silniku 1.9TDI, co powoduje powstanie określonych kodów usterek bez odczuwalnych dla klienta symptomów. W jaki sposób zlokalizować tę usterkę, kiedy tester wyświetla bardzo różne kody, zupełnie nie związane z przepustnicą? Odpowiedź w numerze.

Autor kontynuuje opis procedury adaptacji regulacji biegu jałowego sa­mochodów z elektroniczną przepustnicą. Zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego odcinka, w tym artykule opisano drugi sposób przeprowadzenia prawidłowej adaptacji w przypadku, kiedy proces samouczenia zaszedł za daleko.

W poprzednim numerze zostały przedstawione ogólne zasady kontroli przedsiębiorcy, zgodnie z uregulowania­mi zawartymi w ustawie o swobodzie działalności gospodar­czej. W tym artykule części autor przybliża szczegółowe zasa­dy kontroli i nadzoru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.

Na stanowiska kierowników serwisów najczęściej awansują mechanicy i mistrzowie.

Z problemami technicznymi i procedurami zazwyczaj radzą sobie zdecydowanie lepiej niż

z zarządzaniem pracownikami oraz kontaktami z klientem. Artykuł jest poświęcony wybranym, tym często zaniedbanym aspektom pracy kierownika warsztatu.

 

Czasem okazuje się, że wykonując jed­ną naprawę, można nawet nieświadomie, albo ze zwykłego niedbalstwa doprowadzić do innej awarii, która ujawni się dopiero za jakiś czas.

Autor opisuje ciekawą historię, która przydarzyła się z samochodem marki Citroën Sara Break, wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. W jaki sposób usterka czujnika świateł cofania wpłynęła na brak możliwości uruchomienia silnika?





Aktualności













SiteLock