Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 12/2009

Jak przebiega badanie techniczne pojazdu, który spełnia wymagania określone w ustawie o podatku od towarów i usług i jakie czynności należy wykonać po takim badaniu? Czy prawo do wykonywania okresowych badań technicznych tzw. pojazdów „vatowskich” przez pod­stawowe stacje kontroli pojazdów może być kwestionowane? Odpowiedź w numerze.

Warunki techniczne, które musi spełnić pojazd przewożący materiały niebezpieczne, zapisano

w umowie europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych i umieszczono je w części dziewiątej określającej wymagania dotyczące konstrukcji i dopuszczenia pojazdów. Takie usytuowanie interesujących nas zapisów ma zasad­nicze znaczenie przy rozpatrywaniu wielkości opłaty zarów­no za badanie okresowe wykonywane po raz pierwszy, jak i badanie okresowe. Więcej na ten temat w artykule.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Silniki Diesla

  • Awarie nowych piezowtryskiwaczy

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

  • Klimatyzacja - elementy sterowania, Ignacy Horowski

Dodatek

  • Oferta szkoleń na 2010

Wyposażenie warsztatowe

  • Czym różni się wkrętak od wkrętaka?

Akademia

  • Prawo Ohma, Marek Bustrycki

W serwisie

  • Renault Kangoo 1.9D

Organizacja i prawo w warsztacie

  • Nowe zasady kontroli przedsiębiorców cz. 2, Rafał Szczerbicki

 

Od podstawowego przyrządu diagnostycznego, jakim jest skaner diagnostyczny, oczekujemy przede wszystkim jasnych, prostych i precyzyjnych komunikatów. To, co widzimy na ekranie, ma przemawiać do nas, pod­powiedzieć, gdzie znajduje się usterka w samochodzie. A jednak w wielu przypadkach tak nie jest, skaner pokazuje nam nie bardzo zrozumiały komunikat i nie do końca potra­fimy zinterpretować pojawiające się liczby. Postarajmy się zrozumieć dlaczego tak jest, lub - innymi słowami - zasta­nówmy się w „jakim języku” skaner „rozmawia” ze sterow­nikami.

Te historie wcześniej lub później mu­siały się zdarzyć. Stopień zaawansowa­nia technicznego współczesnych samo­chodów, pośpiech we wprowadzaniu no­wych modeli wymuszony walką konku­rencyjną i naciski na ograniczanie kosz­tów produkcji są obecnie tak duże, że wpadki z jakością przybierają niespoty­kaną dotychczas skalę. W październiku ujawniła się wada w silnikach nowej ge­neracji montowanych w luksusowych Mercedesach. Problem jest poważny, po­nieważ dotyczy ponad 50 tys. pojazdów, a jego usunięcie wiąże się z dużymi dla koncernu stratami finansowymi, nie wspominając o prestiżowych. O faktycz­nych przyczynach powstania usterki i jej objawach piszemy na stronie 26. Nieco wcześniej wpadkę na jeszcze większą skalę zaliczyła Toyota. Po serii śmiertel­nych wypadków koncern został zmuszo­ny do wymiany pedału gazu w 3,8 mln aut na terenie USA. Jest to największa akcja serwisowa w historii tej firmy oraz w historii motoryzacji USA. Z kolei w grudniu o największej wpadce w swoje historii poinformował Fiat, zapraszając do warsztatów na naprawę kolumny kie­rownicy ponad pół miliona Grande Pun­to. Coraz większe zaawansowanie tech­niczne samochodów sprawia również, że aby móc je naprawić potrzebna jest duża wiedza i umiejętności, które można zdo­bywać poprzez uczestnictwo w szkole­niach. Dlatego dla naszych Czytelników przygotowaliśmy obszerny przegląd ofert szkoleń specjalistycznych, z jakich moż­na skorzystać w roku 2010.

Naszym Czytelnikom i Sympatykom z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku życzę zdrowia, wielu rado­snych doznań i optymizmu we wszyst­kich podejmowanych działaniach





Aktualności













SiteLock