- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 12/2009
Zakończył się konkurs „Auto Salon
Po szczegółowym przeanalizowaniu zgłoszonych projektów, komisja konkursowa w składzie: składzie Agnieszka Błoch Polska Izba Motoryzacji, architekt Katarzyna Pilarek, technolog Jerzy R. Bogdański i Krzysztof Trzeciak „Serwis Motoryzacyjny”, postanowiła nominować do tyłu „Auto Salon
Tytuł „Auto Salon
Uroczystość wręczenia nagród zwycięzcom miała miejsce w dniu 23 listopada podczas uroczystej gali, towarzyszącej 4 Konwencji Polskich Dealerów Samochodów.
Uzasadnienie werdyktu jury:
Autogaleria Sp. z o.o.
Salon samochodowy marki Honda zlokalizowany w Płocku przy głównej trasie wylotowej. Jest dobrze oznakowany i widoczny ze sporej odległości . Budynek o współczesnej architekturze charakterystycznej dla tego typu funkcji. Zauważalna jest wysoka dbałość o otoczenie, m.in. poprzez organizację parkingu oraz uformowanie zieleni towarzyszącej. Szklane witryny budynku otwarte na trzy strony pozwalają na obserwację ekspozycji samochodów z pobliskiego węzła komunikacyjnego i równocześnie wiążą wyobraźnię kupujących z otoczeniem. Wnętrze salonu jest przestronne i bardzo czytelne z dobrze rozwiązanym oświetleniem. Zastosowane materiały nadają mu charakter lekkości i jednocześnie tworzą klimat ciepła. Na pierwszym piętrze zarezerwowano powierzchnię na ekspozycję motorów z windą towarową. Wszystkie pomieszczenia poprzez szklane przegrody łączą się płynnie z salą ekspozycyjną. Serwis samochodowy z odrębnymi wjazdami na każde stanowisko zaspakaja potrzeby stacji dealerskiej. Ciekawym pomysłem, rzadko spotykanym w stacjach, jest zastosowanie koloru białego dla całego wyposażenia warsztatowego: podnośników, urządzenia do geometrii, czy urządzeń do obsługi ogumienia. Takie rozwiązanie z pewnością wymusza na pracownikach większą dbałość o zachowanie czystości na swoich stanowiskach i ułatwia jej kontrolę.
MM Cars Sp. z o.o.
Stacja dealerska o wieloletniej tradycji, poddana głębokim modyfikacjom pozwalającym na obsługę samochodów wielu marek. Projektanci salonu mieli niewątpliwie trudne zadanie przebudowy starego obiektu, rozbudowy o dalszą część i ubranie tego wszystkiego w jednorodną, nowoczesną architekturę, która jednocześnie zaspokoi wymagań czterech różnych marek samochodów. Pomimo karkołomnego zadania i trudności wynikających z procesu modernizacji „MM” poradził sobie z kłopotami zachowując pewną technologiczną „czystość” i to zarówno w części serwisu mechanicznego, jak i blacharsko – lakierniczego. Wyposażenie i organizacja części serwisowej jest wzorowa. Atuty serwisu to: dobre oświetlenie światłem naturalnym dzięki obszernemu świetlikowi dachowemu, duża ilość miejsca w hali do manewrowania i funkcjonalne połączenie z pozostałymi działami stacji. Widać wyraźnie dbałość w najmniejszych szczegółach zarówno o wystrój salonu, wyposażenie pomieszczeń dla klientów, jak i o estetykę samego serwisu. Stacja ma bardzo dobrą lokalizację w Katowicach, obok hipermarketu Real i autostrady A4, z dobrym dojazdem.
Peugeot Polska Sp. z o.o., w Warszawie
Obiekt Peugeot Polska został zaprojektowany z całym rozmachem właściwym serwisowi „fabrycznemu” z widocznym wskazaniem na rozwój ilości i zakresu świadczonych usług. Duże powierzchnie pomieszczeń (choć jeszcze nie w pełni wykorzystane) pozwalają wnioskować o potencjale serwisu i jego możliwościach. Wewnątrz salonu dużo przestrzeni i światła, a czytelny podział salonu na ekspozycję samochodów i strefy obsługi klientów ułatwiają poruszanie się po obiekcie. Wyposażenie i organizacja serwisu są bardzo nowoczesne, zrealizowane z całym rozmachem właściwym serwisowi „fabrycznemu”. Obiekt ma dobrą lokalizację przy jednej z głównych tras wyjazdowych z Warszawy, a obszerny teren wokół stacji zapewnia więcej niż odpowiednią ilość miejsc parkingowych dla gości. Sama bryła architektoniczna obiektu i jej kolorystyka jest typowa dla sieci stacji Peugeota.