- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 12/2009
Te historie wcześniej lub później musiały się zdarzyć. Stopień zaawansowania technicznego współczesnych samochodów, pośpiech we wprowadzaniu nowych modeli wymuszony walką konkurencyjną i naciski na ograniczanie kosztów produkcji są obecnie tak duże, że wpadki z jakością przybierają niespotykaną dotychczas skalę. W październiku ujawniła się wada w silnikach nowej generacji montowanych w luksusowych Mercedesach. Problem jest poważny, ponieważ dotyczy ponad 50 tys. pojazdów, a jego usunięcie wiąże się z dużymi dla koncernu stratami finansowymi, nie wspominając o prestiżowych. O faktycznych przyczynach powstania usterki i jej objawach piszemy na stronie 26. Nieco wcześniej wpadkę na jeszcze większą skalę zaliczyła Toyota. Po serii śmiertelnych wypadków koncern został zmuszony do wymiany pedału gazu w 3,8 mln aut na terenie USA. Jest to największa akcja serwisowa w historii tej firmy oraz w historii motoryzacji USA. Z kolei w grudniu o największej wpadce w swoje historii poinformował Fiat, zapraszając do warsztatów na naprawę kolumny kierownicy ponad pół miliona Grande Punto. Coraz większe zaawansowanie techniczne samochodów sprawia również, że aby móc je naprawić potrzebna jest duża wiedza i umiejętności, które można zdobywać poprzez uczestnictwo w szkoleniach. Dlatego dla naszych Czytelników przygotowaliśmy obszerny przegląd ofert szkoleń specjalistycznych, z jakich można skorzystać w roku 2010.
Naszym Czytelnikom i Sympatykom z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku życzę zdrowia, wielu radosnych doznań i optymizmu we wszystkich podejmowanych działaniach