Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Te historie wcześniej lub później mu­siały się zdarzyć. Stopień zaawansowa­nia technicznego współczesnych samo­chodów, pośpiech we wprowadzaniu no­wych modeli wymuszony walką konku­rencyjną i naciski na ograniczanie kosz­tów produkcji są obecnie tak duże, że wpadki z jakością przybierają niespoty­kaną dotychczas skalę. W październiku ujawniła się wada w silnikach nowej ge­neracji montowanych w luksusowych Mercedesach. Problem jest poważny, po­nieważ dotyczy ponad 50 tys. pojazdów, a jego usunięcie wiąże się z dużymi dla koncernu stratami finansowymi, nie wspominając o prestiżowych. O faktycz­nych przyczynach powstania usterki i jej objawach piszemy na stronie 26. Nieco wcześniej wpadkę na jeszcze większą skalę zaliczyła Toyota. Po serii śmiertel­nych wypadków koncern został zmuszo­ny do wymiany pedału gazu w 3,8 mln aut na terenie USA. Jest to największa akcja serwisowa w historii tej firmy oraz w historii motoryzacji USA. Z kolei w grudniu o największej wpadce w swoje historii poinformował Fiat, zapraszając do warsztatów na naprawę kolumny kie­rownicy ponad pół miliona Grande Pun­to. Coraz większe zaawansowanie tech­niczne samochodów sprawia również, że aby móc je naprawić potrzebna jest duża wiedza i umiejętności, które można zdo­bywać poprzez uczestnictwo w szkole­niach. Dlatego dla naszych Czytelników przygotowaliśmy obszerny przegląd ofert szkoleń specjalistycznych, z jakich moż­na skorzystać w roku 2010.

Naszym Czytelnikom i Sympatykom z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku życzę zdrowia, wielu rado­snych doznań i optymizmu we wszyst­kich podejmowanych działaniach





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock