Numer 6/2009
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 6/2009
Informacje z branży
- V jubileuszowa konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów - 2009”
- Bezpłatne seminaria „Nowoczesna technika napraw nadwozi”
- Finał konkursu Castrol Professional Academy
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Samochód z systemem OBD II/EOBD w serwisie (cz. 5), Stefan Myszkowski
- Gdy moduł sterujący okłamuje, Stanisław Mikołaj Słupski
Silniki Diesla
Badania techniczne
- Wyposażenie pojazdów w lusterka, Jerzy R. Bogdański
- Czy dopuszczać quady do ruchu? Marcin Barcinkiewicz
- Działalność SKP po zmianach w ustawie, Sylwester Murawski
Mechanika pojazdowa
- Olej silnikowy a przyspieszone zużycie pompowtryskiwaczy, Ignacy Horowski
- Przegląd olejów do nowoczesnych silników wysokoprężnych
Tuning
- Chiptuning silników BMW, Marek Staszewski
Organizacja i prawo w warsztacie
- VAT od samochodów bez ograniczeń!? Rafał Szczerbicki
- Obsłuż swojego Klienta (18), J. Rejsler
W serwisie
- Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2000÷2006)
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 6/2009
W numerach lutowym i marcowym Serwisu Motoryzacyjnego opisywaliśmy kwestię nowego położenia podatników po zapadnięciu wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w zakresie odliczania podatku VAT od samochodów. Jak się okazuje, problem ten nadal nurtuje wielu czytelników naszego pisma. W związku z tym, że w ciągu ostatnich miesięcy pojawiło się kilka orzeczeń sądów administracyjnych w tych sprawach, powracamy do tego tematu. W artykule autor udziela odpowiedzi na następujące pytania: Czy nadal mogę przeprowadzić na okręgowej stacji kontroli pojazdów tzw. badanie VAT? Czy możliwe jest przeprowadzanie badania VAT według innych kryteriów niż określone w ustawie o podatku od towarów i usług znowelizowanej w 2005? Czy pojazd sprowadzony lub przebudowany na ciężarowy w jednej sztuce rocznie spełnia kryteria do odliczenia podatku VAT? Odpowiedzi w numerze.
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 6/2009
„Tylko dobrze poinformowani podejmują właściwe decyzje”. Tę maksymę można śmiało odnieść do działalności związanej z inwestowaniem w serwisy samochodowe. Aby dokonać trafnego zakupu urządzeń obsługowo-naprawczych nie wystarczy już przejrzenie ofert dystrybutorów wyposażenia warsztatowego, reklam, czy poznanie opinii innych warsztatowców. Wybrane dzisiaj urządzenie może okazać się za kilka lat, a nawet kilka miesięcy mało przydatne. Posłużmy się tylko dwoma przykładami. Pierwszym są testery diagnostyczne, które obecnie powinny mieć możliwość przeprogramowania sterowników po połączeniu się z serwerami producentów samochodów. Taką możliwość daje wchodzące w życie jeszcze w tym roku rozporządzenie Euro 5 (więcej na ten temat w następnym numerze). Drugim przykładem są montażownice ogumienia, które już dzisiaj powinny radzić sobie z bardzo sztywnymi oponami typu Run-Flat, czy szerszymi niż
Śledzenie tendencji w konstrukcjach samochodu i urządzeń obsługowo-naprawczych, z wykorzystaniem np. internetu, wymaga wysiłku, czasu oraz znajomości języków obcych. Prościej jest czytać zaprenumerowane pisma fachowe lub odwiedzać specjalistyczne targi. Te ostatnie dają bowiem szansę poznania urządzeń „na żywo”, jak i bezpośredniego porównania z konkurencyjnymi produktami. Na koniec pozostaje mi tylko ku rozwadze przywołać drugą, nieco sparafrazowaną maksymę: „Kto kupuje przestarzałe urządzenie, ten kupuje dwa razy”.
Życząc trafionych inwestycji zapraszam do lektury numeru „Serwisu Motoryzacyjnego”