- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 6/2009
Mamy nowoczesny warsztat, dobre skanery, oscyloskopy, schematy elektryczne, wieloletnie doświadczenia i… problemy z nowszymi samochodami. Przykładem może być poszukiwanie usterki w układach elektronicznych, kiedy samochód nie uczestniczył w kolizji drogowej i nie ma zamontowanych dodatkowych urządzeń, które mogą zakłócać pracę w magistralach przysyłających informacje cyfrowe. Nie wszystkim informacjom podawanym przez elektroniczne moduły możemy wierzyć do końca. Moduł stwierdza, że wysyła sygnał, a w rzeczywistości sygnał nie wychodzi na zewnątrz. Czasami moduły okłamują, instalacja wprowadza przekłamania, powstają zakłócenia, zupełnie inne elementy nie związane z danym tematem są na tyle uszkodzone, że zwierają sygnał do masy. W artykule autor przytacza przykłady fałszywych informacji uzyskiwanych z modułów sterujących.