Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

„Tylko dobrze poinformowani podejmują właściwe decyzje”. Tę maksymę można śmiało odnieść do działalności związanej z inwestowaniem w serwisy samochodowe. Aby dokonać trafnego zakupu urządzeń ob­sługowo-naprawczych nie wystarczy już przejrzenie ofert dystrybutorów wyposaże­nia warsztatowego, reklam, czy poznanie opinii innych warsztatowców. Wybrane dzisiaj urządzenie może okazać się za kilka lat, a nawet kilka miesięcy mało przydatne. Posłużmy się tylko dwoma przykładami. Pierwszym są testery diagnostyczne, które obecnie powinny mieć możliwość przepro­gramowania sterowników po połączeniu się z serwerami producentów samochodów. Taką możliwość daje wchodzące w życie jeszcze w tym roku rozporządzenie Euro 5 (więcej na ten temat w następnym nume­rze). Drugim przykładem są montażownice ogumienia, które już dzisiaj powinny radzić sobie z bardzo sztywnymi oponami typu Run-Flat, czy szerszymi niż 10 cali obręcza­mi, coraz częściej montowanymi jako stan­dardowe wyposażenie aut. Rodzi się tutaj dodatkowe pytanie. Czy warto w ogóle roz­poczynać usługi serwisowania ogumienia, jeśli użytkownicy samochodów zaczynają przechodzić na opony całoroczne i tym sa­mym będzie stopniowo spadał popyt na se­zonowe wymiany kół (polecam tu artykuł na str. 48)?

Śledzenie tendencji w konstrukcjach sa­mochodu i urządzeń obsługowo-napraw­czych, z wykorzystaniem np. internetu, wymaga wysiłku, czasu oraz znajomości ję­zyków obcych. Prościej jest czytać zaprenu­merowane pisma fachowe lub odwiedzać specjalistyczne targi. Te ostatnie dają bo­wiem szansę poznania urządzeń „na ży­wo”, jak i bezpośredniego porównania z konkurencyjnymi produktami. Na koniec pozostaje mi tylko ku rozwadze przy­wołać drugą, nieco sparafrazowaną mak­symę: „Kto kupuje przestarzałe urządzenie, ten kupuje dwa razy”.

Życząc trafionych inwestycji zapra­szam do lektury numeru „Serwisu Moto­ryzacyjnego”





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock