Numer 4/2009
- Szczegóły
- Kazimierz Sitek
- Kategoria: Numer 4/2009
Wymagania dotyczące warunków badań pojazdów wymusiły określony zakres wyposażenia stanowisk kontrolnych. Rozwój technik pomiarowych, a zwłaszcza coraz szersze wykorzystanie elektroniki, umożliwiło wprowadzenie nowej generacji urządzeń diagnostycznych w postaci skomputeryzowanych linii diagnostycznych, zbudowanych systemem modułowym, z automatycznym centralnie sterowanym przebiegiem kontroli. Autor przedstawia najnowsze rozwiązania linii diagnostycznych oferowane na rynku.
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 4/2009
Autor kontynuuje opis monitorów i zasad ich funkcjonowania. W tym odcinku poznamy bliżej kody usterek oraz to, co diagnosta powinien się dowiedzieć z dokumentacji serwisowej o każdym z nich, chociaż szanse ma na to w Europie ograniczone.
- Szczegóły
- Tomasz Olechowicz
- Kategoria: Numer 4/2009
Wymieniając klocki lub szczęki hamulcowe powinniśmy zastanowić się, czy nowe komplety okładzin, które zamierzamy zamontować, są należytej jakości i czy ta jakość została przez kogokolwiek potwierdzona odpowiednimi badaniami. Rynek oferuje do wyboru całą gamę zamiennych klocków i szczęk hamulcowych o różnej jakości i cenie. Nie wszystkie dostępne elementy hamulcowe posiadają świadectwo homologacji. Na kim spoczywa obowiązek homologacji części i jak rozpoznać, czy dany produkt jest homologowany? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 4/2009
Informacje z branży
- Działamy skutecznie - 5 lat PISKP, Kazimierz Zbylut
- Początki wspólnych działań, Stanisław Nowicki
- Majowe spotkanie branży w Poznaniu
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Inteligentny alternator, Stanisław Mikołaj Słupski
- Znikające usterki, Ignacy Horowski
- Samochód z systemem OBD II/EOBD w serwisie cz.3, Stefan Myszkowski
Badania techniczne
- Sprawdzanie jakości elementów hamulców, Tomasz Olechowicz
- Badanie techniczne, ale jakie? Sylwester Murawski
- Folie na szybach nie- i dozwolone, Tadeusz Tarczoń
- Badania techniczne na świecie, Rafał Szczerbicki
Mechanika pojazdowa
- Bezpieczne hamowanie z właściwym płynem
Wyposażenie warsztatowe
- Rozwój linii diagnostycznych, Kazimierz Sitek
- Klucze nasadowe NEO
- Linie diagnostycze Unimetal
- Kompaktowy i mobilny - nowy tester KTS 340
Tuning
Technika samochodowa
- Nowy Ford Ka
Organizacja i prawo w warsztacie
W serwisie
- Fiat Punto 1.2 (1999-2002)
- Szczegóły
- Maciej Matczak
- Kategoria: Numer 4/2009
Skończył się czas napływu nowych klientów do serwisów i to niezależnie od spowolnienia gospodarczego. Należy więc podejmować działania, aby wykorzystać potencjał tych kierowców, którzy już odwiedzili warsztat i są jego stałymi klientami. W jaki sposób
zachęcać już pozyskanych kierowców do wykonania większej liczby usług w naszym warsztacie? Jak tworzyć dobre standardy obsługi? Odpowiedzi w numerze.