Numer 1/2009
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 1/2009
Wynalezienie kół dwumasowych przyczyniło się do pogodzenia ogromnego momentu, jaki drzemie w silnikach wysokoprężnych, z możliwościami skrzyń biegów, które tę siłę muszą przenieść na koła. Niestety, okazało się, że koła dwumasowe są awaryjne. Zdarza się, że wymagają wymiany po 60…70 tys. km. Więcej o problemie awaryjności kół dwumasowych w numerze.
- Szczegóły
- Maciej Brzeziński
- Kategoria: Numer 1/2009
Dobra organizacja warsztatu wymaga funkcjonowania w nim biura obsługi klienta (BOK). Biuro nie może funkcjonować „obok” lub „przy” warsztacie, w sensie funkcjonalnym musi być właśnie „w nim”. W artykule wskazówki, jak należy prawidłowo zorganizować BOK, aby jego praca była najbardziej efektywna.
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 1/2009
Technika po raz kolejny pokazała, że rozwiązanie jednych problemów rodzi kolejne. Spaliny nowoczesnych silników ZS już rzadko mają czarne zabarwienie, zawierają za to dużo bardzo drobnych i bardzo szkodliwych cząstek stałych. Autor prezentuje metodę kontroli sprawności filtrów cząstek i pierwsze na rynku urządzenie do pomiaru stężenia masowego cząstek stałych w spalinach.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 1/2009
Eksperci Behr Hella Service zwracają uwagę, że w przypadku mechanicznego uszkodzenia turbosprężarki powinna być również wymieniona chłodnica powietrza doładowującego. Uzasadnienie tego zalecenia w artykule.
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 1/2009
Przemysł samochodowy stale poszukuje nowych efektów barwnych w celu pozyskania nowych klientów na swoje wyroby. Stąd wynika wzrastające zainteresowanie lakierami metalicznymi i z efektem perłowym lub Chromaflair. Artykuł wyjaśnia, na czym polega działanie pigmentów i jakie są związki między światłem, pigmentem a kolorem.